برای استفاده از فضای مجازی باید آگاه بود

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ازآنجایی‌که فضای مجازی برای عموم مردم در دسترس است مهم‌ترین مسئله کنش و برخورد در استفاده از فضای مجازی است که باید رعایت کنند.

سرهنگ رحیمی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان : در حوزه جرایم سایبری عمده مشکلات ما در این حوزه یکی مسائل مادی است که با کلاهبرداری‌هایی که صورت می‌گیرد شهروندان با مشکلاتی بسیاری مواجهه هستند.

 معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی تصریح کرد: مسئله بعدی بحث انتشار و نشر اکاذیب است که آگاهی و توجه مردم را می‌طلبد با دانستن برخی نکات و رعایت مواردی می‌توانند از مشکلات تخلیه حساب و برداشت غیرمجاز در امان بمانند.

 وی افزود: علی‌رغم اینکه برخی افراد می‌دانند که نباید بر روی هر لینک ناشناسی کلیک کنند؛ ولی گاهی غفلت و وسوسه باعث بروز مشکلات فراوان و هک حساب‌های بانکی می‌شود.

 سرهنگ رحیمی تشریح کرد: باید آگاه بود تا گرفتاری‌های مادی و مالی مواجهه نشوند، شماره تماس 096380 به‌صورت شبانه‌روزی پلیس فتا آماده پاسخگویی است اگر با لینک های کلاهبرداری برخورد کرند یا مشکلاتی مانند برداشت غیرمجاز از حساب یا نشر اکاذیب و... داشتند می‌توانند با برقراری تماس تلفنی از راهنمایی و پیگیری اقدامات قانونی و قضایی پلیس فتا برخوردار شوند.

 وی عنوان کرد: از دیگر مشکلاتی که نوجوانان، جوانان و سایر اقشار با آن مواجهه هستند این است که فکر می‌کنند اولین محتوایی که با آن برخورد می‌کنند صحیح‌ترین و درست‌ترین اطلاعات است؛ بلکه باید این مطلب بررسی شود که این مطلب و محتوا درست است یا نه اصالت آن از کجا آمده و چه کسی آن را منتشر کرده است.

 معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مطرح کرد: باید دقت داشت که نشر این مطالب گاهی باعث متشنج کردن اذهان عمومی می‌شود و روان افراد و خانواده‌ها را برهم می‌ریزد، محتوایی که به دست افراد می‌رسد باید دقت کرد که این محتوا الزاماً درست‌ترین محتوا نیست باید روی اصالت، جعل، محتوا، چه کسی آن را درست کرده با چه هدفی منتشر کرده باید دقت کافی داشت.

برچسب ها: فراجا ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار