معاون اجرایی رئیس جمهور:

مشکلات آزاد راه قم - اراک باید تا یک ماه آینده حل شود / برای ۳۰ سال پروژه نیمه كاره در کشور وجود دارد

منصوری گفت: موانع و گره مشکلات آزاد راه قم - اراک باید طی یک ماه آینده برطرف شود.

 محسن منصوری معاون اجرایی رئيس جمهور در سفر به قم و بازدید از آزاد راه قم - اراک، با تاکید بر ضرورت تحقق کامل مصوبات سفر رئيس‌جمهور به قم گفت: مصوبات سفر رئيس جمهور به استان‌ها در حکم مصوبات هیات دولت و لازم‌الاجرا است و موانع، مشکلات و گره مشکلات آزاد راه قم - اراک باید طی یک ماه آینده برطرف و روند عملیات عمرانی آن با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی افزود: برای پیشبرد و به سرانجام رسیدن پروژه‌های عمرانی باید از تدابیر جدید در تامین منابع پروژه‌های عمرانی استفاده کنیم.

منصوری با بیان اینکه برای ۳۰ سال پروژه نیمه کاره در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای تامین مالی هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بانک مالی در فاز نخست طرح کنار گذر قم - اراک، اقدام‌های لازم برای ابلاغ از سوی بانک مرکزی را شخصا پیگیری خواهم کرد.

محمود ملازینل سرپرست معاونت ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور نیز گفت: آزاد راه کنار گذر قم - اراک، تکمیل کننده حلقه مفقوده آزاد راهی شمال -جنوب کشور و همچنین بزرگراهی مشهد مقدس تا قم و سپس به سمت مرز‌های غربی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برای اینکه حلقه مفقوده شبکه آزادراهی کشور تکمیل شود باید آزاده کنار گذر قم - سلفچگان و راهجرد و سپس اراک به طول ۱۳۰ کیلومتر تکمیل شود.

سرپرست معاونت ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور افزود: این آزاده راه هم‌اکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که سهم آورده بخش خصوصی در این طرح ۷۰ درصد و سهم دولت ۳۰ درصد است.

وی یادآور شد: آزاده راه کنار گذر قم و قم - سلفچگان و راهجرد با تلاش و اقدامات انجام شده در فاز نخست آن به طول ۳۲ کیلومتر به بهره‌برداری خواهد رسید.

ملازينل تصریح کرد: چهار هزار میلیارد تومان برای بهره برداری از این طرح در فاز نخست آن اعتبار نیاز است که تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از آن تامین شده است.

آزادراه قم - اراک به طول ۱۱۰ کیلومتر است که به عنوان کنار گذر شمالی شهر قم و بخشی از آزادراه سراسری تهران- بندرامام خمینی محسوب می‌شود.

محسن منصوری در سفر امروز خود به قم از چند طرح عمرانی این استان بازدید بعمل خواهد آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار