استاندار خراسان جنوبی:

برش استانی سند ملی اقدام برای ایمنی راه‌ها تدوین شود

قناعت گفت: با توجه به ابلاغ سند ملی اقدام برای ایمنی راه ها، برش استانی آن باید تدوین و ابلاغ شود.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در دومین جلسه ستاد راهبردی تصادفات استان گفت: با وجود افزایش خدمات در بحث ترافیکی، شاهد افزایش تصادفات در خراسان جنوبی هستیم.

او با تأکید بر اینکه دستگاه‌های مربوط استان فراتر از وظیفه خود در این خصوص کار می‌کنند، افزود: افزایش خودرو‌ها، جمعیت و میزان مسافرت‌ها در این باره تأثیرگذار است.

قناعت با بیان اینکه برش استانی سند ملی اقدام برای ایمنی راه‌ها باید با محوریت معاونت عمرانی استانداری تدوین شود، عنوان کرد: در این جهت باید هر سال ۱۰ درصد از میزان تصادفات کاهش یابد لذا برای تحقق این مهم، ارتقاء ایمنی راه‌های خراسان جنوبی باید در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که برای شناسایی نقاط کور که سبب افزایش تصادفات می‌شوند، باید اقدام لازم صورت گیرد، تصریح کرد: برای حل هر یک از موارد ترافیکی مانند تصادفات کمربندی قاین، آمار سوانح جاده دیهوک، سهم استان از درآمد جرائم و... ضروری است جلسات فنی تخصصی برگزار شود.

او ادامه داد: برای برخورداری استان از سهم جرائم باید پیگیری‌های لازم در سطح ملی انجام شود.


بیشتر بخوانید


قناعت با اشاره به اینکه از نظر احداث باند‌های دوم در دولت سیزدهم، در رتبه‌های برتر کشور قرار داریم، بیان کرد: در دیدار با معاون اول رئیس جمهور که به زودی محقق می‌شود، اختصاص اعتبار برای اتمام تعدادی از طرح های مهم خراسان جنوبی مانند احداث باند‌های دوم، حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز، ساخت ایستگاه‌ها و مجتمع‌های خدمات بین راهی و ... پیگیری خواهد شد تا در دهه فجر تعدادی از آن‌ها افتتاح شوند.

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: رعایت ضوابط ترافیکی باید خط قرمز همه دستگاه‌های اجرایی باشد و فرهنگ ترافیکی نیز با اجرای برنامه‌های عملیاتی ارتقاء یابد.

او بیان کرد: برنامه جامعی برای ارتقاء فرهنگ ترافیکی تدوین شده و در آن نقش هر یک از دستگاه‌های مربوطه مشخص شود.

قناعت گفت: برای ارتقاء وضعیت عبور و مرور شهری در مرکز استان هم آغاز عملیات اجرایی حداقل یک تقاطع غیر همسطح، با تأمین اعتبار استانی برای دهه فجر امسال پیش بینی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار