مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

بیش از ۲۲ هزار نفر ساعت آموزش به ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی زنجان ارائه شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: در راستای ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ۲۲ هزار و ۷۸۷ نفر ساعت آموزش به ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی در این استان ارائه شد.

محمدرضا انصاری هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را افزایش مهارت نیروی انسانی ساکن در بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی عنوان کرد و گفت: تحقق سند ملی توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی نیز از دیگر اهداف برگزاری این دوره‌هاست.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ستاد بازآفرینی شهری ارتقای توانمندی و مهارت افراد برای فراهم کردن زمینه‌های اشتغال است، اظهار کرد: فنی‌ و حرفه‌ای موظف است بر اساس نیازسنجی‌های مورد قبول جامعه، آموزش‌های مهارتی را به منظور توانمندسازی افراد جامعه برای ورود به بازار کار ارائه کند و شاغلان فعال در محیط کار را نیز برای پایداری در این محیط توانمند کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم و حاشیه‌ای بر اساس نیاز بازار کار انجام می‌شود، ادامه داد: تمرکز بر مشتری محور بودن آموزش‌ها در تحقق اهداف نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که این مولفه نیز توسط سازمان مورد توجه قرار گرفته است.

انصاری با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به افزایش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ویژه در سکونت‌گاه‌های غیررسمی بیان کرد: این موضوع باعث شده است که سهم اقشار کم درآمد جامعه در اشتغال کشور افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: با این امکان فراهم شده آحاد جامعه به ویژه زنان سرپرست خانوار با سپری کردن دوره‌های مهارتی در هر کسب‌ و کار می‌توانند با ایجاد اشتغالی کوچک و خانگی، بخشی از معیشت و درآمد خانوار را تامین کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان افزود: با هدف بهره‌مندی آحاد مختلف جامعه از آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای استان با فعالیت ۲۱۵ آموزشگاه‌ آموزش‌های مربوطه را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.