بیش از ۹۰ درصد فرآورده‌های صنایع غذایی مشمول مقررات اجباری استاندار هستند

مدیرکل دفتر صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد گفت: در حوزه صنایع غذایی بیش از ۹۰ درصد فرآورده‌ها مشمول مقررات اجباری استاندارد هستند و بیش از ۴۰۰ فرآورده غذایی و کشاورزی نیز در این فهرست قرار دارند.

زهرا پیروای ونک روز یکشنبه در همایش مدیران کنترل کیفی واحدهای تولیدی و خدماتی استان زنجان با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان سازمان فرابخشی مرجع رسمی تدوین نظارت بر اجرای مفاد استانداردهای ملی است، گفت: پیشرفت صنایع و افزایش رقابت آنها، گسترش تجارت بین المللی، ارتقای فرهنگ مصرف کنندگان و توجه بیشتر آنها به عوامل موثر در سلامتی از جمله‌ اهمیت نشانه گذاری استاندارد است.

وی اظهار داشت: نشانه گذاری اصلی ترین وسیله‌ تبادل اطلاعات مابین تولیدکننده از یک سو و مصرف کننده از سوی دیگر است.

این مسوول ادامه داد: اطلاعات لازم در برچسب فرآورده ها باید به صورت شفاف، صحیح و قابل درک در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

پیروای ونک با بیان مزیت های نشانه گذاری استاندارد افزود: امکان ردیابی اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد، اطلاع از زمان تولید و انقضای فرآورده‌ و آگاهی در خصوص حساسیت زا بودن از جمله این مزیت‌هاست‌.

وی بابیان اینکه نشان ملی استاندارد در قالب پروانه کاربرد استاندارد برای محصولات مشمول مقررات اجباری صادر می شود اظهار داشت: در غیر این صورت به واحدهای تولیدی که علاقه مند به دریافت نشان باشند، پروانه‌ کاربرد علامت‌ استاندارد به صورت تشویقی داده می شود.

مدیرکل دفتر صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: در حوزه غذایی در چندین ماده قانونی مبحث ایمنی، بهداشت، سلامت، حفظ محیط زیست و حلال بودن مورد توجه قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.