تشدیدپایش زیستگاه‌های سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از تشدید اقدام‌های نظارتی و گشت و کنترل و مراقبت از زیستگاه‌های استان خبر داد.

محمدرضا علیمرادی  سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: طرح تشدید پایش، گشت و کنترل زیست محیطی به منظور جلوگیری از تخریب زیستگاه‌ها و ممانعت از، شکار و صید غیرمجاز تا پایان فصل بازگیری ادامه دارد و در جریان این طرح کل منطقه ساحلی جنوب استان نیز در حال پایش و رصد محیط زیست هستند.

وی از کشف هفت قبضه سلاح شکاری و پرندگانی مانند جغد، دلیجه و کبوتر وحشی به همراه یک دستگاه موتورسیکلت از شکارچیان غیرمجاز در جریان انجام گشت و کنترل زیستگاه‌های این استان خبر داد.

وی گفت: یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان زابل به دنبال گشت و کنترل‌های مستمر و روزانه خود موفق به دستگیری یک نفر متتشدیدپایش زیستگاه‌های سیستان و بلوچستانخلف شروع به شکار با یک قبضه سلاح شکاری در منطقه دراجی- جاده بنجار شدند که جهت رسیدگی بیشتر به اداره محیط‌زیست زابل انتقال داده شد.

وی افزود: در ابتدای هفته گذشته نیز در شهرستان زهک با هوشیاری به موقع محیط بانان ۲ نفر متخلف به همراه ۲ قبضه سلاح شکاری در منابع آبی چاه نیمه‌ها قبل از هر گونه اقدامی به شکار دستگیر شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار