عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین:

مسیحیان صهیونیست از یهودیان صهیونیست خطرناک‌ترند

ناصر ابوشریف می‌گوید: بیش از ۸۰ میلیون مسیحی صهیون در آمریکا زندگی می‌کنند که همواره دنبال تسلط بر مسجد الاقصی و تخریب آن هستند.

دکتر حسین خامه یار معاون فرهنگی- اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب در حضور ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در طلیعه کرسی آزاداندیشی زمینه‌ها و عوامل تحولات اخیر فلسطین که از سوی دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، به بیان تاریخچه کوتاهی از ظلم‌های اسرائیل به مردم فلسطین و لبنان پرداخته و نمونه‌ای از سیاست‌های کثیف این ماشین کشتار را بیان کردند. ایشان بابیان مراحل تصرف و اشغال فلسطین و تغییر مرز‌ها و اخراج فلسطینیان از خانه و سرزمینشان گفتند: اسرائیل همه‌چیز را نابود کرد، تغییر زبان عربی به عبری، جعل قوانین حمایتی، تأسیس نهاد‌های صهیونیستی در جای‌جای فلسطین، کشتار‌های وحشیانه تنها بخشی از جنایات این رژیم صفاک است. دیر یاسین تنها روستایی بود که خبرنگاران در آنجا بودند لکن بمباران شد، تمام روستا‌ها و شهر‌ها از شر جنایت آنان در امان نبودند و مورد ستم و کشتار قرار گرفتند.

جنایاتی که به نام شارون ثبت شد
خامه یار در ادامه با یادآوری فرمانده سفاک رژیم منحوس اسرائیل گفت: “شارون” در سال ۱۹۸۲در صبرا و شتیلا پانزده هزار نفر را قتل‌عام کرد سربازان او جنین را از شکم مادر بیرون آورده و ذبح می‌کردند. البته از سال ۱۹۲۰ به بعد این جنایت‌ها انجام می‌شد، اما به دلیل فقدان رسانه و دوربین جنایاتشان را مخفی می‌کردند.

سال نکبت «طالع نحس جهان عرب بود
وی افزود: سال ۱۹۴۸ معروف به “سال نکبت” جهان عرب است چراکه این غده سرطانی اعلام موجودیت کرد و موردحمایت سازمان‌های بین‌المللی قرار گرفت. میلیون‌ها نفر از آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌های لبنان، سوریه، اردن و مصر در بدترین شرایط زندگی به سر می‌برند. اگر آن اردوگاه‌ها را ببینید تعجب می‌کنید چراکه آن اردوگاه‌ها حتی برای زیست حیوانات هم مناسب نیست درحالی‌که فلسطینیان آواره آنجا زندگی می‌کنند. هم آن‌ها که کلید‌های خانه‌هایی که از پدرانشان ارث رسیده را آویزان گردن و یا دیوار‌های مخروبه کرده‌اند به امید بازگشت به وطن و خانه‌های خود.

از نیل تا فرات
خامه یار در ادامه با تبیین مختصری از سیاست توسعه‌طلبانه اسرائیل اذعان داشت: اسرائیل با ترسیم دو خط آبی در پرچم خود خط مرزی کشورش را نمایش داد؛ و به عالمیان گفت “از نیل تا فرات” وسعت سرزمینی میان این دو رودخانه از آن اسرائیل است و تا آنجا ما اشغالگری خواهیم کرد، توسعه گری و توسعه‌طلبی فقط فلسطین نبوده و نیست، عراق، مصر، سوریه، لبنان و اردن در این مرز است لذا تمام گفته‌ها برنامه‌ریزی‌ها و اهداف راهبردی‌شان بر اساس این نقشه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه به بیان تاریخچه وسعت طلبی و اشغالگری اسرائیل اشاره‌کرده و خاطرنشان کردند: در سال ۱۹۶۷ در یک جنگ ۶ روزه تمام ارتش‌های عربی وارد کارزار شده و موردتهاجم ارتش اسرائیل قرار گرفتند. اسرائیل توانست جولان را از سوریه، صحرای سینا را از مصر، بیت‌المقدس و کرانه باختری را از اردن و نوار غزه را از مصر گرفتند. دومین قدم قانونی کردند اشغالگری از نیل تا فرات بود. ۱۹۸۲ بشیر جمیل را با تانک وارد کاخ ریاست جمهوری کردند و به‌عنوان رئیس‌جمهور معرفی کردند و آماده قدم‌های بعد شدند. این یاس و ناامیدی بعد از شکست ۱۹۶۷ برای ملت‌های مسلمان و جهان عرب بسیار سخت بود. ولی ایران با انقلاب سال ۱۹۷۹ توانست این ناامیدی را به امید تبدیل کند. بعد از جنگ ۳۳ روزه و عقب‌نشینی از جنوب لبنان اقدام بزرگی بود که البته در تاریخ اسرائیل هم بی‌سابقه بود، رقم خورد، چون عقب‌نشینی برای اسرائیل نامفهوم بود.

چرا فلسطین و جهان عرب به صورت مسالمت آمیز مشکل را حل نمیکند؟
وی ادامه داد: برای کسانی که می‌گویند چرا اعراب از راه مسالمت آمیز و گفتگو و صلح با اسرائیل وارد نمی‌شوند باید گفت اعراب و مسلمین ورژیم‌های عربی همه راه‌ها برای رفع این مشکل از راه مسالمت آمیز را رفته و نتیجه نگرفتند و شاهد این تلاش‌ها توافق نامه ها، نشست‌های مادرید، اسلو، امضای سه جانبه از کارتر تا بایدن بوده، ولی اسرائیلی‌ها حتی به یک بند از این قیود پایبند نبودند و به کشتار و سرکوب و اشغالگری ادامه دادند و هیچ تعهدی به این توافق نامه‌ها نداشتند. نهایتا غزه را تبدیل کردند به یک زندان با پیشرفته‌ترین تکنولوژی، حصار‌های غزه را حفاظت کرده و مردم غزه را محاصره کرده و آنجا را تبدیل به زندان رو باز کردند و فلسطینیان را به عنوان نگهبانان شهرک‌های صهیونیستی قرار دادند. در این راه‌های سیاسی آنقدر تند رفتند تا در نهایتا مردم زندانی غزه و قدس شریف شوریدند واین اتفاق افتاد.

دکتر خامه یار در پایان سخنان خود گفتند: امروز آنچه اتفاق افتاد و بایدن و رهبران غربی را به اسرائیل کشاند این است که آنان حافظ موجودیت اسرائیل هستند و می‌دانند این جنگ، جنگ موجودیت داشتن یا نداشتن اسرائیل هست؛ و آن‌ها از این موجودیت دفاع می‌کنند؛ و این ادامه روند تشکیل رژیم غاصب در ۱۹۱۷ هست.

در ادامه این نشست جناب آقای ابو شریف نماینده جنبش اسلامی فلسطین که ۱۳ سال در زندان‌های رژیم اسرائیلی بوده، با طرح این سوالات که چرا عملیات طوفان الاقصی انجام شد و آیا این عملیات تاکتیکی است ویا راهبردی و نحوه تعامل دیگر محور‌های مقاومت به ویژه ایران و لبنان و حزب الله با این عملیات چیست سخنان خویش را اینگونه آغاز کرد: مانور رزمایشی در جنوب لبنان انجام شد که مثل آن دقیقا در غزه انجام گردید. مسئله اصلی آن بود که طرح‌ها و توطئه‌هایی برای فراموشی فلسطین در حال اجرا بود از جمله توافق نامه‌های ابراهیم بویژه این مسئله درباره عربستان سعودی کاملاهویدا بود. اهمیت عربستان سعودی برای آمریکا و اسرائیل و ما در آن دوره شاهد فشار‌های گستره از طرف آمریکا و دیگر کشور‌های عربی به جهت تحت فشار قرار دادن عربستان برای حمایت و پیش برد برنامه‌های اسرائیل بودیم.

باید پذیرفت که عربستان یک کشور بسیار تاثیرگذار در منطقه بوده و جمهوری اسلامی هم در نوع تحول خود با عربستان به این مهم توجه داشته. باید این مسئله را مد نظر داشت که عربستان از نظر جمعیتی و معنوی که مکه و مدینه در آن قرار دارد و همچنین بزرگترین صادر کننده نفت بوده از اهمیت بسزایی برخوردار است. از این رو سازش عربستان با رژیم صهیونیستی می‌توانست نقش مهمی در فراموشی فلسطین ایفا کند. دلایل دیگر داخلی هم میتواند توجیهی برای این حمله باشد.

ابو شریف در ادامه سخنان خود به بیان دلایل این عملیات پرداخته و خاطر نشان کردند: چه توجیهی بالاتر از این که ما بیش از ۱۰۷ سال است در این شرایط زندگی کرده و تحت اشغال هستیم هر چند بعضی کشور‌های غربی و غرب گاهی ازتحت اشغال بودن ما در کرانه باختری و نوار غزه سخن می‌گویندو به برخی واقعیت‌های فلسطین اعتراف می‌کنند، اما در بیشتر مواقع آن مشکلات را پوشش نداده و اسرائیل را ذی حق جلوه می‌دهند. لکن ملت ما از اینکه تحت اشغال است تمام توجیهات جهان را همراه دارد. جالب است همین مسئله درباره مردم اوکراین بوجود آمده، ولی دنیا به آنان حق دفاع مشروع دادند، ولی درباره فلسطین همان قوانین تعطیل شده وکاملا برعکس اعمال می‌شود. آمار تکان دهنده از جنایات اسرائیل برای مردم فلسطین ۸۸ قطعنامه درباره مسئله فلسطین در سازمان ملل صادر شده، که حقوق مردم فلسطین را به رسمیت شناخته اند، قطعنامه ۱۸۱ سازمان ملل حق تشکیل دولت مستقل فلسطین را صادر کرد؛ و قطعنامه ۱۹۴ که حق بازگشت فلسطینیان را تضمین نمود. این در حالی است که۷۲ درصد از ساکنان نوار غزه همان آوارگان فلسطینی هستند که از همان مناطقی اخراج شدند که در این عملیات مبارزان فلسطین به آنجا رفته بودند.

ایشان با ابراز تاسف از بی بهره بودن مردم فلسطین از قوانین بین المللی ادامه دادند: ملت فلسطین از این کنفرانس‌ها و گفتگو‌ها و قطعنامه‌ها بهره‌مند نشد و نوار غزه محاصره و کرانه باختری تجزیه شد. ۲۸۰ شهرک صهیونیستی ساخته و ۷۰۰ هزار اسرائیلی در آنجا ساکن شدند. حدود بیش از ۶۰۰ پست ایست و بازرسی تشکیل شده که عبور از آن‌ها سخت‌تر از عبور از مرز‌های یک کشور است. این در حالی است که کشتار‌ها و بازداشت‌ها به یک امر روتین در فلسطین تبدیل شده. از سال ۱۹۶۷ تا سال ۲۰۲۳ یک ملیون و دویست هزار فلسطینی زندانی شده و فقط در مورد قتل و کشتار کودکان باید گفت از سال ۲۰۰۰ تا سال ۲۰۲۳ سه هزار کودک فلسطینی کشته شده اند. از سال ۲۰۰۸ الی ۲۰۲۳ بیست و نه هزار کودک فلسطینی مورد اصابت گلوله اسرائیل قرار گرفته اند که ۲۳درصد ان‌ها معلولیت دائمی پیدا کرده اند. از اول سال جاری ۲۵۰ شهید در کرانه باختری و نوار غزه تا قبل از شروع عملیات طوفان الاقصی شهید شدند. هم اکنون بیش از شش هزار فلسطینی اسیر در دست اسرائیل هستند که ۱۲۰۰ نفر از آن‌ها بدون هیچ اتهامی در بازداشتگاه احتیاطی بازداشت شده اندکه البته در این روز‌ها این رقم بسیار بالا رفته.

دلیل اهمیت قدس شریف
نماینده جنبش اسلامی در ادامه درباره اهمیت مسجد الاقصی تصریح کردند: البته قدس و مسجد الاقصی داستان دیگری هم دارد. قبل از طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی دارای یک دوره اعیادی بود که در آن نقص‌های مکرری در حریم مسجد الاقصی صورت گرفت. تلاش‌های بسیار زیادی برای تقسیم زمانی مسجد الاقصی از طرف رژیم میشد و توطئه و برنامه‌هایی برای تقسیم مکانی و جداسازی قسمت‌هایی از مسجد الاقصی هم صورت میگرفت. این پیشروی با سیاست تسلط و تخریب مسجد الاقصی و تبدیل آن به معبد سلیمان در دست اجراست. ملت فلسطین در سایه یک رژیم آپارتاید و نژاد پرست زندگی می‌کند.

سازمان ملل هم در یک گزارش ۲۲۰ صفحه‌ای به این مسئله اذعان کرده و رژیم صهیونیستی را یک رژیم نژاد پرست معرفی می‌کند. حماس و رزمندگان فلسطینی دلایل بسیار زیاد و جزئیات بیشتری برای این عملیات دارد که بخاطر آن دلایل ما دست به این اقدامات زدیم و الان از آن بیشتر تمام دنیا باید در کنار ما قرار بگیرد از جمله ایالات متحده همان طور که درباره اوکراین اینگونه بود. تمام دلایل و توجیهات برای درگیری با اسرائیل را داریم و این دلایل باید برای تمام مسلمین تبیین شود. اصلا مسئله توجیه ناپذیر در اینجا معنا ندارد و ما در حال انجام وظیفه هستیم هرچند تاامروز هم در این مسئله بسیار قصور داشته ایم. غرب فقط درباره این مسئله از پنجره منافع خویش نگاه می‌کند و کاری به حق و باطل ندارد.

مسیحیان صهیونیسم از یهودیان صهیونیستی خطرناک‌تر هستند
ابو شریف درباره گروه‌های صهیونیستی و معرفی آن‌ها درباره اهمیت مسیحیان صهیونیسم تاکید کرد: بسیاری از هواداران پروژه استعمار گری “مسیحیان صهیونیسم” هستند که با ترغیب یهودیان به تخریب مسجد الاقصی دنبال ساخت معبد سلیمان می‌باشند. بیش از ۸۰ ملیون” مسیحی صهیون” در آمریکا زندگی میکنندو همواره دنبال تسلط بر مسجد الاقصی و تخریب آن و ساخت معبد سلیمان هستند “مسیحی صهیون”از “یهودی صهیونیستی” بسیار خطرناکتر است. چرا که برخی از خاخام‌های یهودیان مخالف تشکیل دولت اسرائیل بوده و هستند و آن را موجب لعنت خدا می‌دانند. ولی مسیحیان صهیونیستی برای گسترش این اشغالگری تاکید داشته و حمایت می‌کنند. از این رو غربی ها، چون نگاه استعمار گری دارند برای مبارزه با مسلمانان در کشور‌های اسلامی از این پروژه حمایت می‌کنند. ترامپ و بایدن با اینکه مسیحی هستند، اما خود را صهیونیستی معرفی می‌کنند.

نماینده جنبش اسلامی در ادامه پاسخ به سوالات تاکید کرد: این عملیات یک عملیات راهبردی بوده و نتیجه قاعدتا از دو حال خارج نیست یا راه حل هر چند موقت برای مردم فلسطین رقم‌خواهد خورد و یا با پیروزی نظامی به وسیله توسعه جبهه‌های جنگ پایان خواهد یافت.

مرز‌های امنیتی ایران کجاست؟
ایشان در پایان سخنان خویش ضمن گرامی داشت یاد و خاطره بنیان گذار جمهوری اسلامی از موضع گیری به موقع و صحیح امام خمینی خاطر نشان کردند: تعامل امام خمینی ره با این مسئله اعتقادی بود. رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران هم مخالف هر گونه تعامل و عقب نشینی و امتیاز دهی است. غزه از نظر سیاسی و امنیتی خط مقدم جمهوری اسلامی ایران است چرا که مرز‌های امنیتی ایران فراتر از مرز‌های زمینی اوست. چرا که اگر کشوری مرز‌های امنیتی اش مرز‌های خاکی کشورش باشد زود آسیب می‌بیند، امام علی علیه السلام هم در حدیثی می‌فرمایند: ” هر قومی که در خانه خود مورد حمله قرار گیرند ذلیل خواهد شد ” همچنین حزب الله لبنان جبهه دوم جمهوری اسلامی ایران است، همان حزب الله که غزه برای آن خط مقدم است.

پایان جنگ در غزه، آغاز بحران جدید در کابینه رژیم صهیونیست خواهد بود
در پایان این نشست آقای حسین روپوران «دبیر سیاسی جمعیت دفاع از فلسطین» به برخی جنایات جنگی وزیر دفاع اسرائیل اشاره کرده و با تحلیل اوضاع سیاسی سرزمین‌های اشغالی، بحران رژیم صهیونیستی را اینگونه توصیف کرد: با توجه به مهاجرت معکوس صورت گرفته در سرزمین‌های اشغالی، و تخلیه آن از سوی شهرک نشینان، پایان جنگ، آغاز بحران جدید در کابینه رژیم صهیونیست است و قطعا نتانیاهو محاکمه خواهد شد. در حالیکه رژیم صهیونیستی، تمام قوانین بین المللی را در حوزه حقوق بشر زیر پا گذاشته و کشتار دسته جمعی در فلسطین اشغالی به راه انداخته است، متاسفانه، جامعه بین المللی، در مقابل این رژیم غاصب کوتاه آمده است؛ سران این رژیم جنایتکار، سال ۲۰۰۵ تصمیم گرفتند تا از غزه عقب نشینی کنند، ولی این عقب نشینی را با یک جنایت آغاز، و غزه را تبدیل به زندانی کردند که حتی دارو برای درمان بیماران و مجروحان پیدا نمی‌شد.

وی افزود: از پیمان اسلو که تلاشی بود برای تعیین یک چارچوب مشخص، در راستای حل و فصل کامل منازعه رژیم جعلی اسرائیل و فلسطین، بیش از ۳۰ سال سپری شده؛ پیمانی که قرار بود بعد از ۵ سال، فلسطین دولت خود را انتخاب و اعلام موجودیت نماید.

دیوار غزه
نکته حائز اهمیت اینکه بنا به دستور حاکمان این رژیم، مزدوران شان، دیواری در غزه ایجاد کردند که تا عمق ۳۰ متر خندق حفر نموده و بتن ریزی کردند که تونلی تعبیه نشود؛ بالای دیوار نیز به ارتفاع ۱۵ متر فنس‌های فلزی تعبیه شده است؛ علاوه بر آن، هر ۵ متر یک دوربین و سنسور‌های پیشرفته حرارتی، لمسی و لرزشی تعبیه، و هر ۵۰ متر یک چاه حفر نموده و این سنسور‌ها را در آب قرار داده اند، زیرا سنسور‌ها در آب، حساسیت بیشتری دارند. با همه این تفاسیر، بعد از حمله حماس و جهاد مردمی، تمام نقشه‌های این تکنولوژی، نقش بر آب شد؛ مهمتر از آن، اینکه اگر چه تا پیش از این، این رژیم کودک کش، تجهیزات دفاعی بکار رفته در گنبد به اصطلاح آهنین خود را به رخ جهانیان می‌کشید، اما در جریان طوفان الاقصی، تمام این سیستم‌های پیشرفته هک شد واز کار افتاد، به گونه‌ای که حماس با یک بولدوزر توانست دیوار ساخته شده را خراب، راه را باز کرده و تا عمق سی کیلومتری، پیشروی کردند.

لشکر غزه چیست؟
لشکر ۱۴۳ غزه (Gaza Division) لشکر پیاده نظام نیروی زمینی اسرائیل و تحت امر فرماندهی جنوبی اسرائیل است، که در سال ۱۹۷۳ تأسیس شد. منطقه عملیاتی این لشکر نوار غزه و مناطق پیرامون آن می‌باشد. ۲۲ پایگاه دارای واحد‌های مختلف در اطراف غزه فعال است که جاسوس‌هایی تحت عنوان کارگر وارد این پایگاه‌ها می‌شدند واطلاعات حماس را لو می‌دادند که در نتیجه یک کار اطلاعاتی منسجم، این افراد به همراه فرمانده شان که در رختخوابش در خواب بود، دستگیر شدند. از طرفی، حدود ۴۰ هفته‌ای بود که اعتراضات نظامیان اسرائیلی، دولت را به چالش کشیده بود؛ لذا با از بین رفتن همبستگی در بین آنان، شکاف اجتماعی عمیقی بین آنان بوجود آمد. در چنین شرایطی، بعد از حمله برق آسای “طوفان الاقصی” توسط حماس، و در پی آن که منتج به شکست غیر قابل ترمیم و مفتضحانه شان شد، کابینه رژیم غاصب صهیونیست تشکیل جلسه داد و سیصد و شصت هزار نیروی ذخیره را با این هدف که یا آنقدر کشتار شکل بگیرد که همه به مصر فرار کنند و یا غزه بدون حماس شود و نیرو‌های حماس اسلحه خود را تحویل دهند، به حضور در میدان جنگ، احضار کرد.

سه جرم بین المللی در یک جمله
دبیر سیاسی جمعیت دفاع از فلسطین این نشست را با ابراز تاسف از سکوت دیوان بین‌المللی دادگستری در برابر جنایات جنگی اسرائیل و بیان برخی از این جنایات این سکوت را محکوم کرده و سخنان خود را اینچنین پایان داد: خباثت مقامات رژیم غاصب تا جایی پیش رفت که وزیر دفاع شان” گالانت” در مطبوعات خبری گفت: غذا و آب و دارو، نباید به غزه برسد، تا تمام سکنه آن که حیوانات انسان نما هستند، کشته شوند و از بین بروند. در همین یک سخن “گالانت” سه جرم بین‌المللی کیفر دسته جمعی (قطع کردن مسیر‌های رسیدن آب و غذا و دارو) جنایت جنگی نسل کشی (همگی باید ازبین بروند) پاکسازی نژادی (حیوانات انسان نما) نهفته است. تمام مفاهیم حقوق بشری که غرب خود را متصف به آن می‌داند و نظام سیاسی خود را بر آن استوار کرده را رژیم صهیونیست، یک تنه و بدون هیچ دغدغه‌ای نابود کرد.

در حالیکه دادگاه کیفری دیوان کیفری بین‌المللی (International Criminal Court به اختصار ICC)، که نخستین دادگاه دائمی بین‌المللی برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت تجاوز (Crime of Aggression) است، پوتین، رئیس جمهور روسیه را به اتهام جنایت جنگی، تحت تعقیب قرار داده، اما درباره جنایت جنگی نسل کشی، پاکسازی نژادی و کیفر دسته جمعی وزیر دفاع اسرائیل سکوت کرده است؛ پس این دادگاه چه زمانی قرار است به داد بشریت برسد.

با توجه به مهاجرت معکوس صورت گرفته در سرزمین‌های اشغالی، و تخلیه آن از سوی شهرک نشینان، پایان جنگ، آغاز بحران جدید در کابینه رژیم صهیونیست است و قطعا نتانیاهو محاکمه خواهد شد، همان طور که “اولمرت” را بعد از جنگ ۳۳ روزه لبنان از نخست وزیری برکنار کردند.

منبع: مبلغ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
اسراییل هیچ دینی ندارند و دین شیاطین دارند انها بویی از انسانیت نبرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
مرگ برصهیونیستهای کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۱۲:۵۶ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
برای ما حتی داعش هم صهیون است و هرکسی و مرامی به غیر از اسلام ناب محمدی و آدیان پاک الهی که منتظر پیامبر بعدی بوده اند ؛ پشیزی ارزش ندارند و همان نظام آپارتاید هستند.... مگر اینکه به راه راست هدایت شوند و توبه کنند و عمل صالح انجام دهند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
آقای ابوشریف : زمانی شما با عده ای چپاولگر دسیسه کردید مردم و سرزمینمان را به این روز که بدبختی آنرا همه ما داریم میکشیم ، انداختید . حالا خداوند شما و مردم تان را به این روز انداخته است . خدا کنه بدتر از این سرتون بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
فعلا آرزو به گور بردن:)))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
صهیونیست ها منبع فساد و شرارت و آلودگی هستند
اما صهیونیست های آمریکایی به مراتب خطرناک ترند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
سرگرمی خاتواده سعود با دلارهای بادآورده نفتی موجب اختلال حواس آنها از موضوعات مهمتر شده، نفت سعودی در واقع خار راه مقاومت و عزت مسلمانان شده است، بهتر نیست با تهدید چاه های نفت، هم سعودیه را تنبیه، و هم غرب را در حمایت وقیحانه از اسرائیل متزلزل کنید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
چیکار به نژاد مردم دارید شیعه سنی مسیحی یا یهودی یا هر نژاد دیگه ای هرجایی که باشن حرفتون صحبح نیست دارید به اقلیت ها توهین میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
ای بی شرف معلومه که صهیونیستی
گمشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
فحش بندازی صاحبش بر میداره
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۹:۱۴ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
دقیقا بالاخره یک آدمی در جهان عرب پیدا شد که به این مسئله حساسیت نشان داد چرا که همین مسیحیان صهیونیست بودن که با توهم نبرد ارماگدون و یا به عبارتی جنگ آخرالزمان به عراق لشکر کشی کرده تا شاهد ظهور مسیح باشند و با سواره طیاره شده و به همراه مسیح به بهشت وارد شده و از آنجا شاهد نابودی زمین باشند و به ریش همه بخندند که نتیجه آن ویرانی عراق بود ویرانی که داغ آن تا صد سال دیگر بر دل مردم عراق خواهد ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
وای چقدرزیادخدایایاورمردم بی دفاع ومظلوم وصبورفلسطین باش خداتنهاشون نزار
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۸:۳۶ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
په هنوز کافراشون رو ندیدی اینها یعنی دین دارن ارواح عمشون این همه جنایت ظلم ستم می کنند په کافراشون چکار می کنند در جنگ‌ها بنظرم اون کافرها زنده زنده آدمها رو کباب می کنند می خورند بلا به دور .
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۸:۳۶ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
په هنوز کافراشون رو ندیدی اینها یعنی دین دارن ارواح عمشون این همه جنایت ظلم ستم می کنند په کافراشون چکار می کنند در جنگ‌ها بنظرم اون کافرها زنده زنده آدمها رو کباب می کنند می خورند بلا به دور .