تولید ۲ هزار و ۱۱ تخته فرش به همت مددجویان کمیته امداد در کرمان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از تولید ۲ هزار و ۱۱ تخته فرش طی ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ به همت بافندگان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان خبر داد.

ناصر عسکری نژاد با تأکید بر اینکه قالیبافی در استان کرمان  به‌عنوان یک هنر اصلی برای زنان محسوب می‌شود، گفت: یکی از راهبردی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد، تأکید بر ایجاد اشتغال خانگی است که در این خصوص گام‌های مؤثری برداشته‌شده است.

او  افزود: این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و موردنیاز بازار، تأمین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها در خارج از استان با قیمت بالاتر، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت کند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان تصریح کرد: این نهاد ضمن برگزاری جلسه استعداد سنجی و مشاوره شغلی به‌صورت چهره به چهره برای متقاضیان بافت فرش، پس از طی مراحل اداری و تکمیل پرونده،   متقاضیان را به کارشناس فرش معرفی می‌کند که در مرحله بافت فرش استادکار ناظر به‌صورت منظم بر روند بافت نظارت کرده و در پایان ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری، نسبت به فروش فرش به قیمت مناسب‌تر در خارج از استان اقدام می‌کند.

او متراژ فرش‌های تولیدشده با کمک مددجویان کمیته امداد استان کرمان طی ۶ ماهه امسال را ۱۲ هزار و ۶۶ مترمربع اعلام و تصریح کرد: فرش‌های تولیدی این مددجویان به دلیل کیفیت بالا و برخورداری از نقشه اختصاصی، مورد استقبال خوبی در بازار‌های جهانی قرارگرفته‌اند.

عسکری نژاد  ارزش فرش‌های تولیدی مددجویان کمیته امداد طی ۶ ماهه امسال را حدود ۷۳ میلیارد تومان اعلام کرد و  تعداد دار‌های فعال قالی تحت اختیار مددجویان کرمان را ۴ هزارو ۵۰۰ دار فعال بیان کرد و افزود: هم‌اکنون ۵ هزار قالیباف فعال تحت حمایت کمیته امداد این استان قرار دارند که بیشتر این افراد بیمه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.