جریمه ۸ میلیاردی قاچاقچی سوخت در خراسان جنوبی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از محکومیت ۸ میلیارد ریالی متهم قاچاق سوخت در بیرجند خبر داد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: مامورین پلیس امنیت اقتصادی - پلیس گمرک مرزی ماهیرود هنگام کنترل خودرو‌های خروجی از مرز ماهیرود در بازرسی یک دستگاه خودرو‌ی تریلی مقدار چهار هزار و ۷۲۰ لیتر گازوئیل قاچاق را کشف و گزارش آن به شعبه ویژه رسیدگی تخلفات قاچاق کالا و ارز سربیشه برای رسیدگی ارسال شد.

 محدثی نژاد افزود: از آنجائیکه طبق مقررات حاکم (قانون) هرگونه اقدام به خارج کردن کالا ازکشور برخلاف تشریفات قانونی تخلف است، لذا شعبه پس از احضار متهم و رسیدگی‌های قانونی و احراز وقوع تخلف بر اساس مدارک و مستندات موجود در پرونده، وی را به استناد بند پ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز علاوه بر ضبط سوخت‌های مکشوفه به پرداخت ۸ میلیارد و ۴۳۷ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

عضو شورای قضائی استان گفت: پس از ابلاغ رای و پیگیری‌های اجرای احکام، دادنامه صادره با رعایت تشریفات قانونی اجرا و تمام جریمه وصول شد.

محدثی نژاد افزود: به موجب مقررات قانونی هر فعل یا ترک فعل که موجب نقص تشریفات قانونی مربوط به ورود و خروج کالا و ارز شود تخلف قاچاق محسوب و مرتکب حسب نوع کالا، علاوه بر ضبط کالای مزبور به مجازات تعیینی در قانون محکوم می‌شود.

برچسب ها: قاچاق ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.