حوادث کار جان ۶۹ نفر را در مازندران گرفت

۶۹  نفر در مازندران طی شش ماهه اول امسال به علت حوادث کار جان خود را از دست دادند.

دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث کار طی شش ماهه اول امسال ۶۹ نفر (همگی مرد) هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۵ درصد افزایش داشت.

او با بیان اینکه از این موارد ۴۷ نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند، افزود: بر اساس آمار‌های موجود در این مدت سقوط از بلندی با ۲۵ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد و برق گرفتگی با ۱۹، جسم سخت با ۱۳ و سایر موارد با ۱۲ فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۷ مورد در خرداد ماه و کمترین آن با ۷ مورد در اردیبهشت ماه ثبت شده است.

او افزود: طی این مدت شهرستان‌های ساری و آمل هر کدام با ۱۰ و نور با ۷ و عباس آباد با ۶ فوتی بیشترین و شهرستان‌های فریدونکنار و سوادکوه هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران به تفکیک سن متوفیان، گفت: بیشترین سن مربوط به افراد ۳۱ تا ۴۰ سال با ۱۹ فوتی و سنین بیش از ۶۱ سال با ۴ فوتی کمترین آمار طی شش ماه گزارش شده است.

عباسی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان طی شش ماه امسال ۴۱۴ (۳۹۴ مرد و ما بقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸ درصد کاهش داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.