معاون عملیات شرکت خطوط نفت منطقه شمال‌شرق کشور:

بیش از ۳۵۳ میلیون لیتر گازوییل در منطقه شمال شرق کشور ذخیره‌سازی شد

ابراهیمی گفت: ۳۵۳ میلیون و ۵۵۱ هزار لیتر فرآورده نفت گاز (گازوییل) در مخازن سه نیروگاه‌ مولد برق این منطقه برای گذر از زمستان ذخیره‌سازی شد.

ابراهیمی معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق کشور گفت: پیش‌بینی سرمای زمستان و لزوم تامین سوخت نیروگاه‌های مولد برق موجب شد تا با تدبیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق سوخت مایع برای جایگزینی گاز طبیعی در مخازن نیروگاه‌های سیکل ترکیبی حوزه فعالیت این منطقه ذخیره‌سازی شود.

وی با بیان اینکه اهمیت کارکرد بدون وقفه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی بر کسی پوشیده نیست، ابراز کرد: نباید برای سوخت مورد نیاز این نیروگاه‌ها مشکل به وجود بیاید تا بتواند برق مورد نیاز مردم در فصل زمستان را تامین کند.

معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق ادامه داد: این ذخیره‌سازی در سه نیروگاه خیام نیشابور بیش از ۱۹۲میلیون و ۸۷۹ هزار لیتر، شهید باکری سمنان بیش از ۵۸۱ میلیون و ۶۹ هزار لیتر و شهید بسطامی شاهرود بیش از ۷۹ میلیون و ۳۰۲ هزار لیتر انجام شد.

ابراهیمی تصریح کرد: زمستان امسال اگر با بحران افت فشار گاز و یا قطع کامل آن در این نیروگاه‌ها مواجه شویم، نیروگاه‌ها می‌توانند همچون گذشته برای ادامه فعالیت و خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر به هموطنان، از سوخت مایع ذخیره‌سازی شده استفاده کنند و دغدغه سوخت مورد نیاز را نداشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.