عضویت ۵۹.۱ درصد جامعه هدف استان کرمانشاه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمانشاه تعداد اعضای این صندوق را در استان حدود ۱۲۰ هزار نفر اعلام کرد.

محسن رشیدی‌اقدم، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمانشاه امروز (دوم آبان) در حاشیه برگزاری نشست وبیناری ستاد توسعه بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور، با بیان اینکه هم اکنون ۵۹.۱ درصد جامعه هدف استان کرمانشاه به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درآمده‌اند، گفت : در مجموع ۲۰۰ هزار نفر در استان واجد شرایط برای تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه هستند که تاکنون ۱۲۰ هزار نفر آن‌ها جذب صندوق شده اند.

وی افزود: از این تعداد بیش از ۲۰ هزار نفر آن‌ها در دو سال اخیر به عضویت این صندق درآمده‌اند.

رشیدی‌اقدم اظهار کرد: هم اکنون در استان کرمانشاه حدود ۵۸۰۰ نفر بازنشسته صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه قابل قبول استان کرمانشاه از حیث جذب جامعه هدف در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، افزود: این صندوق در استان کرمانشاه در سال گذشته رتبه نخست کشوری را در زمینه جذب جامعه هدف کسب کرد. 

 وی سپس با اشاره به کاهش سهمیه استان کرمانشاه برای جذب اعضای جدید در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به دلیل بالا بودن جذب اعضای صندوق در استان در سنوات گذشته، تاکید کرد: در سال جاری سهمیه استان برای جذب اعضای جدید به نصف کاهش پیدا کرده که این موضوع سبب خواهد شد برای جذب اعضا سخت گیرانه‌تر برخورد شود، لذا از کشاورزان، روستائیان و عشایر واجد شرایطی که تاکنون به عضویت این صندوق درنیامده‌اند می‌خواهیم برای تحت پوشش بیمه بردن خود عجله کنند.

رشیدی‌اقدم با بیان اینکه امسال سهمیه جذب یازده هزار نفری جامعه هدف برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده که معادل نیمی از سهمیه سال گذشته است، گفت: تاکنون قریب نیمی از این سهمیه را جذب کرده و در تلاش برای جذب مابقی سهمیه ابلاغی به استان تا پایان سال هستیم.

رشیدی اقدم با اشاره به برخی خدمات ارائه شده توسط این صندوق به بیمه پردازان، ادامه داد: در کنار پرداخت خدمات مستمری سالمندی به بیمه شدگان، اگر بیمه پردازی حین انجام کار دچار حادثه شده و یا به دلیل بیماری توان کار کردن نداشته باشد، به او حقوق از کارافتادگی پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر بیمه پرداز این صندوق به هر دلیلی فوت شود، به بازماندگانش حقوق پرداخت می‌شود. اگر این فرد سرپرست خانوار باشد، بعد از فوتش همسرش حقوق او را دریافت می‌کند و اگر همسرش هم فوت شود، فرزند دختر مجرد خانواده می‌تواند حقوق او را دریافت کند.

وی با بیان اینکه افرادی که بیمه پرداز این صندوق هستند تنها ۳۰ درصد از حق بیمه را خودشان پرداخت می‌کنند و ۷۰ درصد آن توسط دولت به عنوان کارفرما پرداخت خواهد شد، تاکید کرد: تمامی افراد ۱۸ تا ۵۰ ساله ساکن در مناطق روستایی و عشایری، شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و نیز ساکنین شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت مشروط به اشتغال در بخش کشاورزی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به عضویت این صندوق درآیند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.