زاهدان قهرمان رقابت ووشوی سیستان و بلوچستان شد

فرماندار تفتان سیستان و بلوچستان گفت: رقابت ووشوی قهرمانی استان گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش برای نخستین بار به میزبانی تفتان برگزار شد و تیم زاهدان به مقام قهرمانی رسید.

علیرضا شهنوازان گفت: پس از مقام قهرمانی زاهدان در این دور از رقابت‌ها تیم‌های خاش و تفتان دوم و سوم شدند و تیم زهک مقام اخلاق تیمی را کسب کرد.

وی بیان کرد: این رقابت با شرکت تیم‌هایی از زاهدان، سیب و سوران، زهک، خاش، ایرانشهر و تفتان در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان به میزبانی شهرستان تفتان برگزار شد.

فرماندار تفتان ادامه داد: در وزن ۲۴ کیلوگرم رده نونهالان مقام اول را «پوریا کردی» کسب و «محمدامین باشام» و «سهیل ریگی» دوم و سوم شدند و در وزن ۲۷ کیلوگرم نونهالان نیز «امیرمحمد میری»، «عدنان پابند ریگی» و «سدیس گرگیچ» مقام اول تا سوم را به دست آوردند.

وی تصریح کرد: در وزن ۳۰ کیلوگرم نونهالان نیز مقام اول تا سوم به «عماد قزاق»، «عامر هاشمزهی» و «احمد شهنوازی» رسید و در وزن ۳۳ کیلوگرم نونهالان نیز مقام اول به «یاسین سارانی» رسید و «محمد حسام سپاهی» و «محمد شفیع هاشمزهی» دوم و سوم را به دست آوردند.

شهنوازان اظهار کرد: همچنین در وزن ۳۶ کیلوگرم نونهالان، مقام‌های اول تا سوم به «سالار سابقی»، «ابوبکر ریگی» و «فرهان هاشمزهی» رسید، همچنین در وزن ۴۲ کیلوگرم نونهالان نیز پس از کسب مقام اول توسط «سمیر گرگیچ» مقام دوم به «محمد صالح هاشمزهی» داده شد و در وزن ۳۳ کیلوگرم نوجوانان نیز «سبحان دامنی» و «نوید کرد» اول و دوم را کسب و به صورت مشترک و مقام سوم به «عرشیا سالارزهی» و «عدنان ریگی» رسید.

به گفته وی؛ در وزن ۳۶ کیلوگرم رده نوجوانان نیز مقام اول را «آریان شهنوازی» به دست آورد و مقام دوم به «اسماعیل کمالی» رسید و «علی نجاریان» و «کیا استوار» مقام سوم را کسب کردند.

فرماندار تفتان گفت: در ادامه این دور از رقابت در وزن ۳۹ کیلوگرم رده نوجوانان مقام اول را «عدنان شهنوازی» و مقام دوم را «محمد شهنوازی» کسب کردند، «حسام‌الدین میر بلوچ زهی» و «سینا قلندرزهی» سوم شدند و در وزن ۴۲ کیلوگرم رده نوجوانان هم مقام اول تا سومی به «محمدمهدی اکبریان»، «ابوالفضل قزاق» و «ابوبکر ریگی» رسید.

وی اظهار کرد: در وزن ۴۵ کیلوگرم رده نوجوانان نیز مقام اول را «امیرعلی شهنوازی» کسب کرد، مقام دوم به «محمدمهدی خمر» رسید و «امیرمحمد دهانی» و «مهیار فردوسی» سوم شدند.

شهنوازان ادامه داد: در وزن ۴۸ کیلوگرم رده نوجوانان مقام‌های اول تا سوم را «حامد شهنوازی»، «محمدرضا شهنوازی» و «علی‌اکبر براهویی» کسب کردند و در وزن ۵۲ کیلوگرم رده نوجوانان نیز «فرهان اسماعیل زهی» مقام نخست را کسب کرد و «حسان هاشمزهی» دوم شد.

وی تصریح: در وزن ۵۶ کیلوگرم نوجوانان نیز مقام اول به «علی کیخا»، مقام دوم به «محمدطا‌ها بمپوری» و مقام سوم به «مسلم هاشمزهی» رسید و در وزن ۴۵ کیلوگرم جوانان مقام اول را «زبیر میربلوچزهی» کسب کرد و مقام دوم به «یاسین ریگی» رسید و «منصور کمال زهی» و «مجید ریگی» به صورت مشترک سوم شدند.

این مسوول خاطرنشان کرد: در وزن ۴۸ کیلوگرم رده جوانان مقام اول را «خالد شهنوازی»، مقام دوم را «ایمان سالار نژاد» به دست آوردند و «علیرضا توکل» و «پوریا مالکی نژاد» سوم شدند، علاوه بر آن در وزن ۵۲ کیلوگرم جوانان نیز مقام اول تا سوم به «سجاد صبوری»، «امیرمحمد افسری»، «رضا هاشمزهی» و «محمد ابادیان» رسید.

وی گفت: در وزن ۵۶ کیلوگرم رده جوانان نیز مقام اول را «هادی هاشمزهی»، مقام دوم را «ایمان شه بخش» و مقام سوم را «نیما سرگلزایی» کسب کردند و در وزن ۶۰ کیلوگرم رده جوانان مقام اول را «ابراهیم هاشمزهی» به دست آورد و «رضا ریگی» و «عباس ریگی» دوم و سوم شدند.

شهنوازان بیان کرد: در وزن ۶۵ کیلوگرم رده جوانان هم قهرمانی به «حسین هاشمزهی» رسید و «امیرمحمد هاشمزهی» و «ایلیا سالارزهی» دوم و سوم شدند و در وزن ۸۰ کیلوگرم جوانان نیز مقام نخست را گل «اسحاق زهی» کسب کرد و «امیرمحمد ابراهیم‌زاده» و «امیرمحمد بندانی نژاد» دوم و سوم شدند.

فرماندار تفتان افزود: جشن بازی‌های بومی و محلی ویژه کودکان به مناسبت گرامی داشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش در این شهرستان برگزار و شرکت‌کنندگان با لباس‌های سنتی به اجرای ورزش‌های مختلف بومی و محلی پرداختند.

وی تأکید کرد: این جشنواره با هدف حفظ و گسترش بازی‌ها و ورزش‌های سالم و پرنشاط بومی و محلی برای کودکان به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش برنامه‌ریزی و اجرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار