۹۹ درصد اراضی دولتی در سیرجان سند دار شده اند

رییس دادگستری شهرستان سیرجان از سند دار شدن ۹۹ درصد اراضی دولتی در سیرجان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی در نشست هم اندیشی مسئولان قضایی با اصحاب رسانه سیرجان گفت:طی شش ماهه‌ ابتدایی سال جاری ۴۱هزار و۴۲۱فقره پرونده به حوزه قضایی سیرجان وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۶درصدی ورودی‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه مقابله با حاشیه نشینی و مبارزه با پدیده زمین خواری در دستور کار جدی دستگاه قضایی قرار دارد، افزود: با تلاش شورای حفظ حقوق بیت المال سیرجان و تلاش‌های دادستان شاهد رفع تصرف از ۴۱هکتار از اراضی ملی در این شهرستان طی شش ماه اخیر بوده ایم.

وی بیان کرد: بخشی از این زمین خواری‌ها مربوط به کم کاری و قصور برخی مسئولان است که در این رابطه با ترک فعل‌های رخ داده برخورد خواهیم کرد.
وی در تشریح آخرین وضعیت پرونده کثیرالشاکی پروژه ساخت مسکن معروف به پروژه اسپیناس، گفت:در این پروژه بیش از ۳۰۰نفر متقاضی ساخت مسکن شرکت کرده اند که متاسفانه بدلیل برخی مشکلات و داشتن معارض این پروژه فعلا متوقف شده است.

وی ادامه داد:در این رابطه دستگاه قضایی از باب حقوق عامه دو موضوع را در دستور کار قرار داده است، در اولین گام دستگاه قضایی با برگزاری جلسات متعدد با حضور مسئولان و پیمانکاران پروژه بدنبال ایجاد را ه حلی برای رفع موانع و مشکلات این پروژه است.

وی افزود:همچنین در این رابطه یک پرونده قضایی تشکیل شده است و مدیران متخلفی که در واگذاری زمین به این پروژه دقت کافی را نداشته اند و با اهمال کاری موجب نارضایتی عمومی شده اند تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه عزم دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد در هر پست و رده‌ای جدی و قاطع است، تاکید کرد:در مقابل از سرمایه گذاران و تولید کنندگان در چارچوب قانون حمایت قضایی می کنیم.

رییس دادگستری سیرجان بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت:قلم و بیان اصحاب رسانه و نخبگان نباید به سمت و سوی تخریب و تهمت به سایر رقبا و نامزد‌های انتخاباتی برود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار