محمدرضا عباسی؛

تهیه سمعک به نرخ دولتی دغدغه بیماران کم شنوا شد

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی از مشکلات تهیه سمعک برای کم شنوایان خبر داد.

تهیه سمعک برای کم شنوایان به قیمت مناسب یکی از مهمترین دغدغه‌های بیماران شده است. ماجرا از این قرار است که شهروندخبرنگار ما که برای تهیه سمعک اقدام کرده است، با توجه به گران شدن جهانی سمعک با مشکل حذف ارز دولتی برای تهیه آن مواجه شده است. از سوی دیگر بیمه تامین اجتماعی مبلغ بسیار کمی را برای بیمارانی که به صورت آزاد خریداری می‌کنند؛ پرداخت می‌کند.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این مشکل شد. 

متن پیام شهروندخبرنگار

با عرض سلام و احترام درخصوص سمعک، درگذشته طبق بسته حمایتی دولت و وزارت بهداشت و درمان به علت قیمت بالای جهانی سمعک که علت آن فناوری بسیار بالای این سمعک‌ها است، ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی به سمعک و تمامی دارو‌ها و کالا‌های پزشکی اختصاص داده می‌شد، اما در دی‌ماه ۱۴۰۱ این ارز دولتی برداشته شد و به سمعک و بقیه وسایل پزشکی ارز ۲۸۰۰۰ تومانی اختصاص داده شد. متأسفانه در سال ۱۴۰۲ این ارز دولتی هم حذف شد و تمام نمایندگی‌های سمعک مجبور هستند سمعک را با دلار حال حاضر که ۵۰۰۰۰ تومان است وارد کنند. بیمه‌هایی مانند تامین اجتماعی هم درصورت ارائه مدارک و کلی دوندگی از هزینه چند ده میلیونی سمعک، تنها هشتصد هزار تومان تا یک میلیون و دویست هزار تومان، آن هم هر پنج تا ده سال یکبار پرداخت می‌کنند.
سمعک در مراکز بیمارستان دولتی هم وجود ندارد. به طور مثال در بیمارستان فوق تخصصی امیراعلم که یک بیمارستان فوق تخصصی گوش و حلق و بینی در پایتخت کشور است یک سال هست که سمعکی برای فروش وجود ندارد و بسیاری از بیماران از کودکان تا سالمندان به همین علت در رنج هستند و روز به روز نیز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود؛ لذا خواهشمندم رسیدگی فرمایید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار