رئیس سازمان تعاون روستایی کشور؛

آموزش بازاریابی و صادرات به زرشک کاران جدی گرفته ‌شود

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور گفت: آموزش بازاریابی و صادرات به زرشک کاران جدی گرفته ‌شود چرا که محور تولید است.

هادربادی رئیس سازمان تعاون روستایی کشور در اختتامیه جشنواره ملی زرشک گفت: در همه جای دنیا کشاورزی محور توسعه است و تجربه‌های کشور‌های مختلف این مهم را نشان می‌دهد.

او  با اشاره به اینکه از آنجایی که کشاورزی مولد است توسعه را با خود به همراه دارد، افزود: اگر در خراسان جنوبی خشکسالی بود قنات و بندسار‌ها نیز تدبیر کشاورزان برای کشاورزی در این شرایط بوده است.

هادربادی با تأکید بر اینکه کشاورزی کمک به امنیت پایدار در کشور است، اظهار کرد: هر چه در کشاورزی بیشتر سرمایه گذاری شود کاهش استفاده از دارو‌ها و شیمی درمانی را خواهیم داشت.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور بیان کرد: میانبرترین راه برای باز کردن گره اشتغال در کشور کشاورزی در کنار توجه به صنعت است.

او با بیان اینکه زرشک، زعفران و عناب با سابقه فرهنگی خراسان جنوبی گره خورده است، یادآور شد: زرشک به معنای واقعی یک داروخانه است.

هادباردی گفت: آموزش بازاریابی و صادرات به کشاورزان و زرشک کاران از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور  با بیان اینکه بازاریابی محور تولید است، افزود: گردشگری کشاورزی را در خراسان جنوبی جدی بگیریم که زرشک و انار و زیتون و پنبه از جمله این موارد است.

هادربادی یادآور شد: اگر در حوزه فروش به کشاورزان آسیبی وارد شود خرید حمایتی را خواهیم داشت.

۹۰ میلیارد تومان برای خرید توافقی زرشک

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی و نماینده مردم قاین و زیرکوه گفت: درخواست از دولت داشتیم که خرید حمایتی زرشک را داشته باشیم که ۹۰ میلیارد تومان برای آن در راستای کنترل قیمت این محصول گذاشته شد.


بیشتر بخوانید


او افزود: ما ملکف به فرآوری محصولات استراتژیک خراسان جنوبی هستیم و سند چشم انداز این محصولات را باید تدوین کنیم.

اسحاقی با بیان اینکه تنها استانی هستیم که محصول زرشک را داریم، گفت: تا زمانی که فرآوری این محصول را نداشته باشیم به سودآوری از این محصول نخواهیم رسید.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی یادآور شد: دولت سیزدهم در راستای محرومیت زدایی طی دو سال گذشته اقدامات خوبی انجام داده است و ما در مجلس نیز در برنامه هفتم توسعه این مهم را مد نظر قرار می‌دهیم.

او  افزود: امروز شاهدیم سازمان انرژی اتمی در حوزه پرتو دهی برای ماندگاری زرشک ورود پیدا کرده و در واقع زیر ساخت‌ها برای رونق این محصول فراهم است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه ادامه داد: امیدواریم در سال آینده گزارش درباره بارگاه‌های زرشک افتتاح شده در استان داشته باشیم.

اسحاقی تصریح کرد: درباره سایر محصولات نیز رهبرمعظم انقلاب اسلامی به طور مستقیم تاکید داشتند زعفران جنوب خراسان فرآوری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار