فعالیت ۱۹ مرکز غیردولتی نگهداری از کودکان/ اعتباراتی برای تجهیزات کمک توانبخشی گرفته شد

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۱۹ مرکز غیردولتی برای نگهداری از کودکان در استان فعال است.

شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در برنامه گفتمان هفته شبکه خاوران گفت: برخی از کودکان به دلایلی از جمله بی سرپرستی و بد سرپرستی از نعمت خانواده محروم می‌شوند.

او افزود: افرادی که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند گا‌ها سرپرست ندارند یا هم بد سرپرست هستند و از ناحیه قضایی تشخیص داده شده است که سرپرست توانایی سرپرستی را ندارد.

شرفی اظهار کرد: برای بد سرپرست‌ها از طریق جد پدری یا دیگر خویشاوندان بهره گرفته می‌شود و اگر از این طریق اقدامی صورت نگرفت، رو به فرزندخواندگی و طرح امین موقت می‌آوریم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۹ مرکز شبانه روزی به صورت غیردولتی و خیریه داریم که یارانه اندکی از سوی بهزیستی برای این افراد پرداخت می‌شود و یک مرکز شیرخوارگاه نیز به صورت دولتی دایر است بیان کرد: تفکیک جنسیتی و سنی نیز در مراکز صورت می‌گیرد و افراد تا ۱۸ سالگی در مراکز استقرار دارند.

او گفت: افرادی وجود دارند که کودکان را به فرزندخواندگی می‌پذیرند و برخی‌ها با روحیه فداکارانه و خداجویی، کودکان و نوزادان بیمار را تقبل می‌کنند و در صورتی که کسی متقاضی کودکان با سنین بالاتر است می تواند بدون نوبت نسبت به انجام فرآیندهای فرزندخواندگی اقدام کند.

شرفی با اشاره به اینکه ۲۱۷ نفر در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند و بد سرپرست هستند، تصریح کرد: اعتیاد به مواد صنعتی، حبس و یا بیماری اعصاب و روان والدین دلایلی است که یک کودک را به کودک بد سرپرست تبدیل می‌کند.

شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به وجود سامانه فرزندخواندگی گفت: پس از ثبت نام، تشکیل پرونده در شهرستان‌ها انجام می‌شود و طبق نوبت، فرایند واگذاری در مرکز استان صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


او افزود: والدین باید حداقل یک سوم اموال خود را به نام کودک انتقال دهند و پس از واگذاری و صدور شناسنامه، بازرسی‌ها از خانواده‌ها صورت می‌گیرد تا شرایط زندگی کودک بررسی شود.

شرفی اظهار کرد: ۲۰ هزار معلول به صورت مستمر و غیر مستمر در استان خدمات دریافت می‌کنند و برنامه‌هایی به صورت مداوم برای حمایت از معلولین صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال کمتر از ۳ ماه همه افراد متقاضی مستمری پشت نوبت می‌مانند و پرداخت برای آن‌ها صورت می‌گیرد.

او با اشاره به وسایل کمک توانبخشی برای معلولان تصریح کرد: یکی از وسایلی که نیاز به آن وجود دارد و افزایش قیمت نیز داشته، سمعک است، اما اعتباراتی برای تأمین آن گرفته شده است و تا هفته جهانی معلولین تا ۱۲ آذر، اقلام مورد نیاز معلولین تأمین خواهد شد.

شرفی عنوان کرد: صدور احکام جایگزین برای مجرمین یکی از بهترین اقدامات دستگاه قضایی استان است که از جمله آن‌ها می‌توان به تأمین و خرید اقلام کمک توانبخشی اشاره کرد که بخشی از مشکلات را برطرف می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: در سفر چند روز گذشته مسئول دبیرخانه مردمی سازی بهزیستی کشور به استان توانستیم اعتباراتی را به استان اختصاص دهیم و مشکلات دسته بندی شد و برخی از مشکلات حل شد.

او گفت: برای دهک‌های یک تا ۷ تا هفته جهانی معلولین، وسایل کمک توانبخشی در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت و از خانواده‌ها می‌خواهیم که در نگهداری وسایل تحویلی کوشا باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار