فعالیت ۶۰۰ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در کشور

رییس سازمان امداد و نجات کشور گفت: ۶۰۰ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در کشور فعال است.

رییس سازمان امداد و نجات کشور در بازدید از پایگاه امداد ونجات شهدای امدادگر کاشان با اشاره به فعالیت ۶۰۰ پایگاه امداد و نجات در کشور گفت: این تعداد پایگاه امداد و نجات، سوانح تمامی جاده‌های درجه یک و ۲ را به خوبی پوشش می‌دهند، اما برای کل جاده‌های کشور نزدیک به۵۰۰ پایگاه دیگر نیاز است که برای ساخت و تجهیزات هر پایگاه نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

بابک محمودی با بیان اینکه ۵۰ پایگاه امداد و نجات تا پایان سال در جاده‌های کشور به بهره‌برداری می‌رسد گفت: هزار دستگاه خودروی امداد تا پایان سال به پایگاه‌های امداد و نجات اضافه می‌شود که این خودرو‌ها برای جاده‌های اصلی و مناطق حادثه‌خیز کافی است، اما برای شتاب در ساخت پایگاه، به مشارکت و توجه خیران نیاز است.

او گفت: خیران امسال با تقبل ساخت ۳۵ پایگاه امداد و نجات به اندازه ۳۰ سال گذشته به یاری هلال احمر شتافتند.

رییس سازمان امداد و نجات کشور با اشاره به کسب رتبه اول استان اصفهان در تعداد پایگاه‌های امداد نجات در کشور گفت: با افتتاح ۱۲ پایگاه که اکنون در دست ساخت است این استان پوشش مناسبی را بر اساس استاندارد هر ۵۰ کیلومتر یک پایگاه در سطح جاده‌های اصلی کشور خواهد داشت.

محمودی افزود: استان اصفهان به دلیل موقعیت خاص و ویژه، واقع شدن آن در مرکز کشور از شاه‌راه‌های بزرگ کشور به سمت جنوب، شمال، شرق و غرب محسوب می‌شود و جاده‌های آن در تمام فصول کشور پرحجم است و به این دلیل به لحاظ درصد سوانح در رتبه نخست کشور قرار دارد.

او  گفت: امسال برای ساخت و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات استان اصفهان ۶۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

محمودی افزود: ۳۰ دستگاه خودرو امداد و نجات نیز برای استان اصفهان با اعتبار بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال با تجهیزات خودرو‌ها اختصاص یافته و نیروی انسانی هم از سطح استان اصفهان برای این پایگاه‌ها جذب خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.