کتابخانه‌های عمومی پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: کتابخانه‌های عمومی پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند و حمایت از این نهاد فرهنگی نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگی جامعه دارد.

معصومه حسنی خونسار در جلسه  انجمن مشترک کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیجار که با حضور فرماندار بیجار صورت گرفت،  با بیان اینکه از مجموع جمعیت شهرستان بیجار، چهار درصد عضو کتابخانه هستند، افزود: شاخص‌های کتابخوانی در این شهرستان باید بیش از پیش افزایش پیدا کند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان عنوان کرد: بر اساس آمار به ازای هر فرد از مجموع جمعیت بیجار یک نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی موجود می‌باشد که این میزان از میانگین استان بالاتر است.

وی تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند و حمایت از این نهاد فرهنگی نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگی جامعه دارد.

عضویت قریب به چهار هزار نفر در کتابخانه های عمومی بیجار

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیجار نیز در این نشست با اشاره به فعالیت ۶ باب کتابخانه عمومی در این شهرستان، عنوان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۹۰۰ نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضویت دارند.

سارا الوندی، تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی بیجار را ۹۱ هزار و ۴۰۰ نسخه ذکر و اضافه کرد: بر این اساس به ازای هر فرد یک جلد در کتابخانه‌های عمومی شهرستان موجود است.

افزایش اعتبار تخصیصی به کتابخانه های عمومی بیجار

فرماندار بیجار در این جلسه با تاکید بر لزوم حمایت از کتابخانه‌های عمومی، گفت: این نهاد فرهنگی با عملکرد و برنامه‌های خود می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگی شهرستان داشته باشد.

محمدحسین محبیان با اشاره به جایگاه کتابخانه‌های عمومی در حوزه فرهنگی استان، بیان کرد: در سال جاری از محل تملک دارایی‌های شهرستان بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیجار اختصاص پیدا کرده که نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است.

فرماندار بیجار با تاکید بر اینکه توجه به کتابخانه‌های عمومی در واقع نوعی سرمایه گذاری است، افزود: آثار و نتایج فعالیت‌های فرهنگی بر تمام بخش‌های جامعه اثرگذار است و جامعه را به سمت و سوی توسعه هدایت می‌کند.

وی خواستار توجه شهرداری‌ها به پرداخت نیم درصد به حساب انجمن شد و اظهار داشت: شهرداری‌ها می‌توانند علاوه بر پرداخت نیم درصد مطابق قانون، به شیوه‌های دیگری از کتابخانه‌های عمومی حمایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.