پرستاران مطالبات خود را از طریق سازمان نظام پرستاری پیگیری کنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: مجدانه پیگیر مطالبات گروه پرستاری در سطح استان و دانشگاه هستیم.

سید کاظم رضوی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در پی طرح برخی مطالبات صنفی پرستاران گفت: بر خود لازم می‌دانیم نسبت به مطالبات کارکنان دانشگاه اعم از پرسنل درمانی و غیر درمانی بویژه کادر پرستاری، پاسخگو و با اقدامات موثر موجب ایجاد انگیزه و در نهایت ارائه خدمات مطلوب به مردم استان باشیم.
 
او اظهار داشت: از سوی دیگر پیگیری مجدانه مطالبات گروه پرستاری در سطح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از وظایف اصلی خود می‌دانیم. 
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه گفت: با توجه به مطالبات مطرح شده، موارد زیر را به اطلاع پرستاران می‌رسانیم:
 
۱- حقوق و مزایا (پرداختی مستمر) به صورت ماهانه پرداخت شده است، اما پرداختی‌های غیر مستمر، وابسته به درآمد‌های بیمارستانی و دریافت مطالبات سازمان‌های بیمه گر است که با تاخیر صورت می‌گیرد و با توجه به این موضوع، پرداخت اضافه کار تا تیر ۱۴۰۲ و کارانه تا پایان ۱۴۰۱، انجام و تسویه شده است. 
 
۲ - پرداختی کارانه بر اساس قانون تعرفه گذاری پرستاری امسال طبق دستور العمل وزارت بهداشت، در طی سه مرحله و به صورت علی الحساب مربوط به سال ۱۴۰۱ انجام و از سال ۱۴۰۲ با تکمیل زیرساخت‌های his و نهایی شدن دستورالعمل و پرداخت بدهی سازمان‌های بیمه‌گر همراه با سایر دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود.
 
۳ -حق سختی کار مطابق با دستورالعمل وزارتی بر اساس نوع بخش و نحوه فعالیت پرسنل در احکام کارگزینی از هزار و ۵۰۰ تا سه هزار منظور شده و در احکام کارگزینی درج شده است و در صورت نارضایتی همکاران می‌توانند به واحد مربوطه مراجعه تا بازنگری صورت گیرد.
 
۴- مبلغ هر ساعت اضافه کاری بر اساس قانون حقوق و دستمزد بوده و افزایش آن از حیطه اختیارات دانشگاه خارج است و همچنین کسر مالیات از حقوق و مزایا هم در اختیار دانشگاه نمی‌باشد. لازم به ذکر است چندگانگی در نحوه پاداش‌های بازنشستگی مربوط به قوانین کشوری می‌باشد که در سطوح مدیریت کشوری برای آن راه حلی اندیشیده می‌شود.
 
۵- تربیت نیرو‌های بهیار از مصوبات مجلس شورای اسلامی بوده و در تعدادی از استان‌ها از جمله یزد در حال اجراست لیکن آموزش این افراد برای کمک به کادر پرستاری و انجام مراقبت‌های اولیه بیمار است و به هیچ عنوان جایگزین کادر پرستاری نمی‌شود.
 
۶- کلیه سنوات خدمتی قبل از استخدام همکاران، در زمان استخدام منظور می‌شود و در صورت عدم اجرا، همکاران می‌توانند به واحد‌های کارگزینی مجموعه خود مراجعه کنند تا بررسی لازم صورت گیرد.
 
۷- درحال حاضر امکانات رفاهی دانشگاه اگر چه محدود است، ولی عادلانه در اختیار کارکنان خدوم و کادر درمان قرار گرفته است. در مورد امکانات سیاحتی و زیارتی همانگونه که مشاهده نموده اید با رانت و تبعیض مقابله شده و در صدد هستیم با قرارداد‌هایی شفاف و قانونی، امکان بهره مندی مناسب و با کیفیت را برای همه همکاران فراهم نماییم.
 
۸_ دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ضمن ارزش نهادن به مقام شامخ پرستاران و پیگیری مجدانه درخواست‌های بحق ایشان (اصلاح ساعت اضافه کاری، حق مسکن، حق عائله مندی) از طریق وزارتخانه و هیأت امنا، به پرستاران عزیز توصیه می‌نماید مطالبات خود را از طریق مجاری قانونی و بویژه سازمان نظام پرستاری که منتخب پرستاران استان می‌باشد پیگیری نمایند و تحت تأثیر افرادی که با نیت سوء، سعی در به هم زدن آرامش و تلخ کردن کام خدمتگزاران نظام سلامت در آستانه روز پرستار دارند قرار نگیرند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۱:۱۴ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
اشتباه کردم آمدم رشته پرستاری خوندم آخه با ماهی ۱۲میلیون میشه زندگی کرد؟؟؟اگر بروم توی سطل های اشغال ضایعات جمع کنم درامدم بیشتر هست
آخرین اخبار