رئیس هیات دوچرخه‌سواری مهاباد:

مهاباد مستعد برگزاری مسابقات کشوری دوچرخه‌سواری است

توتونچی گفت: مهاباد با داشتن ظرفیت‌های لازم، مستعد برگزاری مسابقات منطقه‌ای و کشوری دوچرخه سواری در رشته کوهستان موسوم به کراس کانتری است.

عبدالوهاب محمدی توتونچی رئیس هیات دوچرخه‌سواری مهاباد گفت: جغرافیای کوهستان‌های اطراف شهر مهاباد به صورت طبیعی استعداد برگزاری تمرین و مسابقات دوچرخه سواری کوهستان را دارد و با هزینه بسیار کم می‌توان پیست‌های استاندارد کشوری و حتی جهانی را در آن طراحی کرد.

وی اضافه کرد: در این رشته کوهستانی موسوم به کراس کانتری، مسیر مسابقه باید علاوه بر شیب تند، صخره‌ای نیز باشد و در ارتفاعات سه کانیان مهاباد به صورت خودبافت مسیر دارای این ویژگی‌ها است.

رئیس هیات دوچرخه سواری مهاباد گفت: طول پیست رشته دوچرخه سواری کوهستان که از رشته‌های المپیکی است، در سطح جهانی ۹ کیلومتر است، اما در ایران بین ۲ هزار و ۸۰۰ متر تا سه هزار و ۸۰۰ متر است و در کوهستان‌های اطراف مهاباد به صورت طبیعی چنین مسیر‌هایی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه این رشته در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود، در مهاباد بیش از ۲۰۰ نفر دوچرخه سوار دارای بیمه ورزشی این رشته هستند و هم اکنون ۱۵ تیم در تمام رده‌های سنی در این رشته فعالیت می‌کنند.

توتونچی اضافه کرد: یکی از مشکلات دوچرخه سواری مهاباد کمبود مربی این رشته است و هم اکنون کمتر از ۱۰ مربی دوچرخه سواری در تمام رشته‌ها در این شهرستان فعالیت می‌کنند که درصدد هستیم این مشکل را برطرف کنیم.

به گفته وی، لازم است که اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی دوره‌های مربیگری درجه ۲ و ۳ در این شهرستان برگزار کند تا شاهد رونق بیشتر این رشته ورزشی و کسب عناوین مختلف در مسابقات کشوری و حتی جهانی باشیم.

وی با اشاره به حضور کمرنگ بانوان در رشته دوچرخه سواری در این شهرستان افزود: یکی از دلایل مهم این امر، نبود پیست‌های دوچرخه سواری در این شهرستان است و با وجود علاقمندان زیادی در این رشته، بانوان کمی در این رشته فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.