اهدا بیش از ۲۶ هزار واحد خون در استان همدان

مدیرکل انتقال خون همدان گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۲۶ هزار و ۳۰۵ واحد خون اهدا شده است که در مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

افشین محمدی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۲۶ هزار و ۳۰۵ واحد خون اهدا شده است که در مدت مشابه پارسال افزایش داشته است، چراکه مردم از ترس ناشی از کرونا خارج شده‌اند و البته فراخوان اهدای خون نیز نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است.

او با اشاره به اینکه در مهرماه امسال نیز ۳ هزار و ۴۷۵ واحد خون اهدا شد، گفت: با توجه به اینکه پس از عبور از موج کرونا جراحی‌ها بیشتر شده؛ نیاز به خون نیز بیشتر شده است. همه افرادی که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند ابتدا آزمایش گروه خونی و سپس آزمایش‌های عفونی خون برای آن‌ها انجام می‌شود که در صورت نداشتن مشکل، روند اهدای خون انجام می‌شود.

مدیر کل انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه از مجموع مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون ۸۷۸ نفر خانم و مابقی آقا بودند، گفت: همچنان شمار بانوان در اهدای خون بسیار کمتر از آقایان است، چراکه تصور غلط مبنی بر مضر بودن اهدای خون برای بانوان وجود دارد. همچنین از مجموع اهداکنندگان خون، چهار هزار و ۶۲۳ نفر از اهداکنندگانی بودند که برای بار اول به مراکز ما مراجعه می‌کردند.

برچسب ها: انتقال خون ، اهدا خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.