در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نیازمند همکاری دستگاه های مرتبط با سازمان بهزیستی هستیم

موسوی گفت: نیازمند همکاری های مختلف از جانب دستگاه های ذی ربط برای تسهیل در روند کار کودکان بی سرپرست و بدسرپرست هستیم.

موسوی سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بعد از برگزاری همایش در آغوش سیمرغ رییس جمهور محترم هم اعلام کردند دستگاه های مختلف با سازمان بهزیستی همکاری داشته باشند. برای همکاری‌های لازم ما نامه نگاری های زیادی را انجام داده ایم.البته ناگفته نماند خیلی از دستگاه ها  همکاری‌های لازم را دارند، اما به دلیلت معذوریت قانونی مسیر کمی سخت تر  پیش می‌رود.تمام جلسات بر همین اساس تشکیل شده تا مسیر برای ثبت توضیحات  شناسنامه ها در سازمان  ثبت احوال  راحت تر پیش رود.

او گفت:در این بین ارتباط و همکاری ثبت احوال با بهزیستی می‌تواند به خانواده‌ها کمک کند تا کودکان بدسرپرست و بی سرپرستی که به عنوان فرزندخواندگی گرفته شده اند  بتوانند سریعتر مشکل صفحه شناسنامه شان رفع شود.

موسوی بیان کرد: مشکلی در گرفتن شناسنامه وجود ندارد بلکه قسمت توضیحات است که برای این کودکان دچار معضل میشود و نیاز به کمک ثبت احوال دارد. 

او تصریح کرد:یکی از این معضلات این است در زمان ثبت نام دانشگاه و مدرسه برای خانواده و کودکان مشکلاتی ایجاد میشود و مدام باید پاسخ گو باشند .بیشتر بحث روحی و روانی مد نظر که کودکان بدسرپرست و بی سرپرست دچار آن می‌شوند.

 موسوی بیان کرد: نامه نگاری‌ها همچنان ادامه دارد و خواستار همراهی و کمک و همکاری مراجع ذی ربط هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۶:۰۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
مستمری معلول بهزیستی درحدکاروان زیارتی امام هشتم نیست.یارانه ارزی کعبه راخرج بهزیستی کنیدبعدبه همه بگیدخدابزرگ ومهربان ومعجزه گروخوب وعاشقانه انسان رادوست دارد.روح خدادرهمه موجودات هست.
آخرین اخبار