خودکفایی در گوشت قرمز به شرط ایجاد زیرساخت‌ها شدنی است

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: خودکفایی در گوشت قرمز به شرط ایجاد زیرساخت‌های لازم و سرمایه‌گذاری گله‌های مولد امکان‌پذیر است.

آقای افشین صدردادرس، مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: نرخ کنونی هر کیلو دام زنده ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بوده که بر این اساس قیمت منطقی هر کیلو گوشت ۴۲۰ تا ۴۳۰ هزار تومان است.

او از رکود حاکم بر بازار گوشت خبر داد و گفت: با توجه به حجم گسترده واردات، تولیدکنندگان داخل برای فروش محصول با مشکلاتی روبرو هستند. ضمن آنکه مشکل کمبود نقدینگی به قوت خود همچنان باقی است.

صدردادرس ادامه داد: اتخاذ برخی سیاست ها منجر به کاهش جمعیت دامی و ضربه به تولید داخل شده است، در حالیکه حمایت از تولید داخل منجر به حفظ امنیت غذایی می شود.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک با اشاره به راهکارهای اساسی در جهت تنظیم بازار گوشت قرمز گفت: اگر مسئولان امر بتوانند قیمت ها در سطح بازار و خرده فروشی را کنترل و منطقی کنند، تنظیم بازار محقق می شود.

به گفته او، امسال به لحاظ شرایط مساعد بارش پیش بینی می شود که زایش های پاییز وضعیت مناسبی داشته باشند، به شرط آنکه مسئولان با حمایت از تولید داخل فرصت سوزی نکنند.

صدردادرس طبق آخرین آمار جمعیت دام سبک را بیش از ۶۰ میلیون راس اعلام کرد و افزود: در صورت برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت های لازم مبنی بر سرمایه گذاری در گله و دام‌های مولد امکان رسیدن به خودکفایی وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار