افزایش هشت درصدی اهدای خون در کرمانشاه

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : آمار اهدای خون در نیمه نخست امسال نسبت به شش ماهه پارسال افزایش هشت درصدی را نشان می‌دهد.

مریم میرزاده مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : بیش از ۳۰ هزار نفر در استان کرمانشاه به مراکز انتقال خون مراجعه کرده‌اند که ۲۷ هزار نفر از آن‌ها موفق به اهدای خون و پلاکت شده‌اند.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه آمار اهدای خون در نیمه نخست امسال نسبت به شش ماهه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

میرزاده تصریح کرد: خوشبختانه ذخایر خونی استان کرمانشاه به میزان مطلوب است، اما با توجه به اینکه فصل سرما و بارندگی در پیش است نیاز به اهدا و ذخیره خون بیشتر احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه به همه گروه‌های خونی خصوصاً منفی و o بیشتر نیاز است، گفت: مردان می‌توانند هر سه ماه یکبار و زنان هم به دلیل فیزیولوژی بدنشان هر چهار ماه یکبار برای اهدا خون مراجعه کنند.

میرزاده با اشاره به اینکه هنوز احساس نیاز به اهدای خون در بانوان به وجود نیامده، تصریح کرد: مشارکت زنان برای اهدای خون در کل کشور پنج درصد است در حالی‌که در زمان جنگ این مشارکت حدود ۵۰ درصد بوده است لذا مادران به‌عنوان الگوی فرزندان باید این فرهنگ را ترویج دهند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: میزان رفتار‌های پرخطر در زنان پایین‌تر است برهمین اساس خون سالم‌تری دارند.

میرزاده اذعان کرد: هر فرد بالغ بین چهار تا پنج لیتر خون دارد و در زمان خون‌گیری ۴۵۰ سی‌سی معادل ۱۰ درصد و حتی کمتر خون گرفته می‌شود که این میزان در کمتر از ۲۰ روز با مصرف مایعات جبران خواهد شد.

وی با تاکید بر نیاز همیشگی بیماران به خون، گفت: افرادی که توان اهدای خون دارند برای اهدای خون می‌توانند همه روزه در روز‌های غیرتعطیل از ساعت هشت صبح تا ۱۹ شب و روز‌های تعطیل از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۱۳:۳۰ به مرکز انتقال خون استان واقع در بلوار بنت‌الهدی مراجعه کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.