طراحی و ساخت چاپگر سه بعدی بهینه شده در شرکتی دانش بنیان‌ در اصفهان

پژوهشگران شرکتی دانش‌بنیان در اصفهان با طراحی و ساخت چاپگر سه بعدی بهینه شده گام مؤثری در توسعه این صنعت در کشور برداشته اند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، با اشاره به اینکه چاپگرهای سه بعدی موجود در بازارسرعت متوسط ۶۰ تا ۹۰ میلی متر بر ثانیه  دارند گفت: این چاپگر بهینه شده که با دانش پژوهشگران ایرانی ساخته شده از سرعت ۵۴۰ میلی‌متر بر ثانیه و کاربری آسان‌تر برخوردار است.

محمدعارف چیتیان افزود: چاپ سه‌بعدی به هر فرایندی گفته می‌شود که در آن با قرارگیریِ پی‌درپیِ لایه‌هایی به روی یکدیگر، در یک سطح مقطع دوبعدی، اشیائی سه‌بعدی ساخته می‌شود واز این فناوری می‌توان در رشته‌های گوناگونی همچون قطعه‌سازی، معماری، طراحی صنعتی، روباتیک و صنایع هوافضا استفاده کرد.

او گفت: چاپگر‌های سه بعدی متداول در بازار سرعتی بین ۶۰ تا ۹۰ میلی متر بر ثانیه سرعت دارند که باعث می‌شود برای پرینت یک محصول به ساعت‌ها زمان نیاز باشد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان افزود: برای جلوگیری از زمان‌بر بودن، با الگوگیری از یک نمونه خارجی، باز طراحی و بهینه‌سازی آن با سرعت پرینت ۵۴۰ میلی متر بر ثانیه دست پیدا کردیم بطوریکه از کیفیت محصول نهایی پرینت شده کاسته نمی‌شودو در واقع این موفقیت در نتیجه کاهش اینرسی حرکتی دستگاه با آنالیز ارتعاشی دقیق و کاهش وزن، به دست آمد که بسیار ارزشمند است.

او افزود: یکی از مهمترین تفاوت‌های این محصول با نمونه‌های موجود در بازار، استفاده از سامانه مبتنی بر وب به جای LCD‌های کوچک است که امکان اتصال ازطریق تلفن همراه یا تبلت را فراهم می‌کند؛ بنابراین کاربری آن نیز بهبود یافته است.

چیتیان گفت: چاپگر سه بعدی این شرکت محدودیتی در چاپ نوع قطعات ندارد و ابعاد ۳۵۰*۳۵۰*۲۰۰ میلی‌متر را به خوبی پوشش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.