اردن خواستار خرید سامانه پاتریوت شد

یکی از فرماندهان ارتش اردن از آمریکا خواست این کشور را به سامانه پاتریوت مجهز کند.

مصطفی الحیاری، مدیر اطلاعات نظامی ارتش اردن گفت که این کشور از آمریکا خواسته است تا سیستمی برای مبارزه با پهپاد‌ها در اختیار اردن قرار دهد.

براساس گزارش آرتی، اردن همچنین از آمریکا موشک‌های پاتریوت درخواست کرده است. او در مصاحبه‌ای با تلویزیون اردن گفت: اردن از نیرو‌های مسلح آمریکا سامانه‌ای برای مقاومت در برابر پهپاد‌ها را به دلیل تهدیدی که برای جبهه‌های مرزی وجود دارد، درخواست کرده است.

الحیاری همچنین خاطرنشان کرد که اردن از آمریکا خواسته است تا سیستم دفاعی ارتش اردن را با موشک‌های پاتریوت تقویت کند، موشک‌هایی که با قابلیت‌های محلی قابل عملیات نیستند و نیاز به شریک استراتژیک دارند.

او گفت: اردن در جبهه‌های مختلف مرزی در محاصره تهدیدات قرار دارد و پاتریوت یک سلاح دفاعی برای مقابله با این تهدیدات است.

 از سوی دیگر، مدیر واحد اطلاع رسانی نیروهای مسلح اردن توضیح داد افزایش عبور پروازها از حریم هوایی اردن مساله ای عادی است و همزمان با رویدادهای غزه رخ نداده است.

پاتریوت یک سامانه موشکی زمین به هوا است که توسط شرکت آمریکایی «ریتون» ساخته شده و برای محافظت در برابر موشک‌ها و هواپیماهای مهاجم طراحی شده است، زیرا قبل از رسیدن به اهداف، آنها را در هوا اصابت کرده و منفجر می‌کند.سامانه موشکی زمین به هوای «پاتریوت» از تأسیسات نظامی و پایگاه‌های هوایی در برابر حملات هوایی محافظت می‌کند و اساس کار آن دفاع بلندمدت است و می‌تواند اهداف هوایی را تا برد ۱۶۰ کیلومتری و موشک‌های بالستیک را تا برد ۷۵ کیلومتر مورد اصابت قرار دهد.موشک پاتریوت برای رهگیری تعدادی از موشک‌های متخاصم و تهدیدات هوایی، از جمله موشک‌های بالستیک که می‌توانند کلاهک‌های شیمیایی، هسته‌ای یا بیولوژیکی حمل کنند، طراحی شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار