تزریق واکسن آنفلوانزا به گروه‌های حساس

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: با توجه به احتمال افزایشی بودن آمار مبتلایان به آنفلوانزا، تزریق واکسن آنفلوانزا به گروه‌های حساس مانند سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای توصیه می‌شود.


مختاری مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز با بیان اینکه این بیماری بیشتر در اوایل فصل پاییز شایع می‎شود و تا ابتدای فصل بهار ادامه پیدا می‌کند گفت: آنفلوانزا یک بیماری واگیردار است که ویروس آن باعث عفونت دستگاه تنفسی می‌شود. 

او با اشاره به اینکه سردرد، تب، بی‌حالی، ضعف، گرفتگی بینی و سرفه از جمله علائم شایع این بیماری است، افزود: آنفلوانزا ویروسی است که باعث بروز و گسترش بیماری‌های عفونی در دستگاه تنفس (بینی، گلو و ریه ها) می‌شود و همچنین آنفولانزا و عوارض آن می‌تواند خطرناک و کشنده باشد..

نصیریان متخصص داخلی هم گفت: بیشتر علائم آنفلوانزا، مشابه با سرماخوردگی است که با آبریزش بینی، عطسه و گلودرد همراه است و علائم آن ناگهانی بروز می‌کند، اما علائم سرماخوردگی به تدریج بروز می‌کند.

او با توجه به احتمال افزایشی بودن آمار مبتلایان به آنفلوانزا، تزریق واکسن آنفولانزا را به گروه‌های حساس مانند سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای توصیه کرد و افزود: بهتر است این افراد، در محیط‌های شلوغ و سربسته از ماسک استفاده کنند.

نصیریان گفت: افراد، با پوشاندن دهان و بینی در هنگام سرفه یا عطسه، در صورت امکان استفاده از ماسک یکبار مصرف، شست و شوی مداوم و مکرر دست‌ها، نوشیدن آب و مایعات و استراحت کافی، استفاده از دارو‌های ضد ویروسی در صورتی که سیستم ایمنی آسیب پذیری دارند را در برنامه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.