دستیار وزیر خارجه:

به توسعه حمل و نقل دریایی کمک می‌کنیم/ مذاکرات ایران و روسیه درباره پس روی آب دریای خزر

دستیار وزیر خارجه در امور دریای خزر گفت: با هدف صرفه اقتصادی فعالیت‌های تجاری و کمک به بازرگانان از توسعه حمل و نقل دریایی حمایت و برای رونق آن کمک می‌کنیم.

علیرضا جهانگیری دستیار وزیر خارجه در امور دریای خزر عصر دوشنبه هنگام بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و بندر شهرستان آستارا در استان گیلان اظهار کرد: شهرستان آستارا و بندر انزلی به دلیل ظرفیت‌های خوبی که دارا هستند، می‌توانند در توسعه و رونق اقتصادی کشور جایگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: مهمترین بحث و اولویت ما در مناطق بندری استان گیلان بالا بردن توان اقتصادی دریای خزر و استفاده از ظرفیت‌های استانی برای توسعه کشور و موضوعات گردشگری است.

وی افزود: جلساتی مشترکی با حضور استاندار گیلان و رییس سازمان بنادر برگزار شد و موضوعات مختلفی که تجار و بازرگانان با آن‌ها دست به گریبان هستند را بررسی و پیگیری کردیم؛ در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت و مشکلات بندر آستارا را نیز پیگیری خواهیم کرد.

جهانگیری بیان کرد: وزارت خارجه به بنادر توجه دارد و آستارا به دلیل موقعیت راهبردی که دارد مکان خوبی برای توسعه تجارت (خارجی) است و بخش خصوصی هم مشارکت و استقبال خوبی داشته است که باید زیرساخت‌های لازم برای آن‌ها فراهم شود تا با اطمینان کامل سرمایه گذاری بیشتری به عمل آورند.

وی تاکید کرد: لایروبی بندر آستارا نیز باید انجام شود تا کشتی‌های با حجم بالاتری امکان پهلوگیری داشته باشند و اکنون به ۲۰۰ هزار متر مکعب لایروبی تا رسیدن به حد استاندارد نیاز داریم.

دستیار وزیر خارجه بدون اشاره به جزییات بیشتر گفت: در خصوص پس رفت آب دریای خزر نیز با مسوولان کشور روسیه جلساتی برگزار و تصمیمات خوبی هم گرفته شده است.

در این بازدید محمدرضا شهاب زاده فرماندار و جمعی از مسوولان ذیربط شهرستان آستارا توضیحاتی در خصوص ظرفیت‌های منطقه ارائه دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.