اسماعیلی:

دشمن فرهنگ را نقطه ثقل مبارزه با نظام قرار داده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمن فرهنگ را نقطه ثقل مبارزه با نظام قرار داده و باید به این امر توجه کرد.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه اولویت در وزارت فرهنگ بازسازی ریل فرهنگ و هنر و بازگرداندن آن به مسیراصلی آن است، گفت: دشمن فرهنگ را نقطه ثقل مبارزه با نظام قرار داده و باید به این امر توجه داشت.

 محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب افزود: حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی از آرمان‌های مهم نهضت انقلاب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: از مهمترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) جامع بودن آن است. از روز اول امام با رژیم پهلوی، آمریکا، شوروی، انگلیس و رژیم صهیونیستی مخالفت کردند.

اسماعیلی ادامه داد: ۶ ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جریان‌ملی فلسطین خود را شکست خورده می‌دید و به دنبال سازش بود؛ امام بود که پرچم مبارزه را با نام اسلام برافراشت.

وزیر فرهنگ گفت: این حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به خاطر نیت شوم آنهاست که اثرات پیروزی جریان‌مقاومت را پاک کند؛ ولی کور خوانده‌اند و شکست می‌خورند.

وی تصریح کرد: ما در شورای فرهنگ عمومی کشور روز ۱۵ مهرماه را به نام روز پیروزی جوانان فلسطین و روز ۲۵ مهرماه را به نام روز نسل کشی کودکان و زنان فلسطینی ثبت کرده‌ایم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: امروز نصرت الهی با فرزندان مقاومت است و این مسیر تا پیروزی کامل ادامه دارد و انشالله به زودی نماز وحدت در قدس‌عزیز به امامت رهبر مسلمین جهان اقامه می‌شود.

اسماعیلی تاکید کرد: دولت به عنوان منتخب مردم کشور در کنار مردم فلسطین است و در سیاست خارجی به عنوان راهبرد اصلی به شمار می‌رود و این امر باعث شده در اجلاس شورای امنیت وتوی امریکا درباره قطعنامه‌ای که علیه رژیم صهیونیستی بود با ۱۲۰رای شکست سنگینی خورد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: ما در دولت و وزارت فرهنگ با میراثی مواجه بودیم که انحرافات بسیاری داشت و هدف ما بازسازی انقلابی این ساختار‌ها بوده و تلاش ما بازگرداندن ریل فرهنگ و هنر به جایگاه اصلی خود است.

وی افزود: دشمن نقطه ثقل مبارزاتش را در حوزه فرهنگ قرار داده که همین مساله باعث شده مسئولان فرهنگ و هنر کشور را مورد تحریم قرار دهد، چون متوجه شده در این زمینه شکست خورده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.