نابه سامانی توزیع شیر خشک در داروخانه‌های استان یزد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: کمبود شیر خشک در استان از چندماه پیش شروع شده است که این مشکل در سراسر کشور وجود دارد.

رجبی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در مکاتباتی که با سازمان غذا و دارو و شرکت‌ها داشتیم، موفق شدیم سهمیه‌ای بگیریم و از ماه گذشته، سهمیه‌های ماهیانه برای استان مشخص شده است.

او افزود: طبق این سهمیه شیر خشک به ۲ نوبت، در اول ماه و نیمه ماه در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

رجبی بیان داشت: در حال حاضر همچنان کمبود شیر خشک وجود دارد، اما این به معنی نبودن آن نیست.

او گفت: بعضی نشانه‌های تجاری شیر خشک، طبق اعلام سازمان غذا و دارو، دیگر توزیع نمی‌شود و مردم باید برند‌ها را تغییر دهند.

رجبی تصریح کرد: وضعیت اکنون به گونه‌ای نیست که شیر خشک فراوان باشد و هر نفر هر تعداد که می‌خواهد، شیر خشک دریافت کند، ولی در دسترس است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: از بیستم مهر ماه نیز شیر خشک‌های رژیمی و شیرخشک‌های خاص، با کدملی دریافت کننده باید ثبت شود و تمامی شیرخشک‌ها در سامانه تیتک باید ثبت شود، بنابراین برای دریافت شیرخشک کدملی کودک نیاز است.

او گفت: درمورد توزیع شیرخشک بین اتباع مشکلاتی وجود دارد که با پیگیری‌های انجام شده، تاحدودی برطرف شده، اما اگر عده‌ای همچنان برای دریافت شیرخشک مشکل دارند، می‌توانند با مراجعه به اداره کل اتباع و امور مهاجرین استان، پیگیری کنند.

رجبی افزود: در مورد اتباعی که دارای کارت آمایش ۱۶ و ۱۷ و پاسپورت‌های اقامتی و خانواری هستند، می‌توانند برای فرزندان خود به دفاتر کفالت مراجعه و کد فراگیر برای گرفتن شیرخشک، دریافت کنند.

گفتنی است، از اسفندماه سال گذشته توزیع نامناسب شیر خشک در استان یزد موجب نگرانی خانواده‌های نیازمند شده است و کمبود این فرآورده گلایه‌های برخی شهروندان را در برداشته است.

برچسب ها: شیر خشک ، داروخانه‌
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار