راه ارتباطی برای اعلام کمبود معلم توسط والدین

والدینی که فرزندانشان در کلاس درس معلم ندارند، می‌توانند در پیام‌رسان شاد اطلاع‌رسانی کنند تا موضوع پیگیری شود.

با توجه به سخنان رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در بخشی از برنامه صف اول شبکه خبر، والدین می‌توانند اگر فرزندانشان در کلاس درس معلم ندارند، برای پیگیری سریع نام استان، شهر یا روستا و مدرسه، مقطع و کلاس فرزند را به آی دی @ravabetomomi ۱۴۰۲ در پیام رسان شاد اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت موضوع پیگیری و برطرف شود.

امسال مشکل کمبود معلم در برخی مدارس کشور وجود داشت و بسیاری از والدین از این موضوع گلایه مند بودند.

در خصوص رفع این مشکل، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در تهران مشکل شدید معلم داریم، گفت: در شهر تهران ۶۵۰۰ معلم جدید استخدام کردیم. به مشهد ۷۰۰۰ معلم جدید دادیم. به تبریز ۲۶۰۰ معلم جدید که ۱۲۰۰ معلم آن از طریق دانشگاه فرهنگیان و باقی از طریق آزمون استخدامی جذب شده اند را داده‌ایم.

بنا بر اظهارات وی، در شش ماهه نخست امسال آموزش و پرورش ۴۳ هزار معلم استخدام کرده است که این رقم با جذب تعدادی معلم دیگر در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دبیری، به رقم ۵۰ هزار معلم می رسد.

صحرایی ادامه داد: از سوی دیگر ۲۵ هزار نیرو هم از طریق دانشگاه فرهنگیان استخدام کردیم. یعنی مجموعا ۷۵ هزار معلم استخدام کردیم. هیچ وزارتخانه‌ای به جز وزارت بهداشت ۷۵ هزار نیرو ندارد. این یعنی این دولت تامین معلم باکیفیت که امانات مردم را خوب تربیت کند اولویت خود می‌داند. افرادی که از طریق آزمون استخدامی جذب شده‌اند باید به اندازه یک سال و مشخصا بالغ بر ۶۰۰ ساعت دوره آموزشی ببینند. این نیروها همزمان با تدریس در مدرسه در روزهای پنجشنبه و جمعه دوره می‌بینند. برای جذب این معلمان بیش از ۷۰۰ کانون ارزیابی همزمان در کشور راه اندازی شدند تا افراد را ارزیابی کنند.

برچسب ها: معلم ، آموزش و پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار