کوهبنان یکی از نقاط حادثه خیز در استان کرمان است

فرماندار کوهبنان گفت: با توجه به گسل مشهور ، وجود معادن و کوهستانی بودن منطقه این شهرستان یکی از نقاط حادثه خیز در شمال استان کرمان است.

جلسه ستاد حوادث بحران کوهبنان به ریاست فرماندار و با حضور رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس، بخشدار مرکزی، فرماندهان نظامی و انتظامی و سایر اعضا در محل سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

فرماندار کوهبنان گفت: با توجه به گسل مشهور کوهبنان و وجود معادن زغالسنگ، سرب و روی و کوهستانی بودن منطقه این شهرستان یکی از نقاط حادثه خیز در شمال استان کرمان است.

او ابراز داشت: احداث و ترمیم سیل بند بالا دست شهرک‌های امام رضا (ع) و شهید سلیمانی به همت بسیج سازندگی بزودی شروع خواهد شد.

مجید توکلی خاطر نشان کرد: در خصوص احداث بند میرزا فارسی جا دارد بعد از مطالعه ترجیحا توسط قرارگاه سازندگی صورت گیرد که کار بیشتری صورت پذیرد و هزینه کمتری به دولت تحمیل شود.

او ادامه داد: اصلاح و ترمیم هشت پل بر روی رودخانه‌های فصلی شهر کوهبنان که بیش از ۵۰ سال پیش با سنگ، اجر و گچ ساخته شده اند به همت شهرداری کوهبنان انجام شود تا در زمستان دچار مشکل نشویم.

رئیس ستاد حوادث کوهبنان گفت: ۷ نقطه در جاده کوهبنان به جور نیاز به احداث پل در باند دوم جاده دارد که توجه به مسائل فنی در دهانه پل‌ها باید در دستور کار باشد تا هدایت آب‌های سطحی در زمان بارندگی و سیل انجام شود.

فرماندارکوهبنان افزود: احداث پخش سیلاب دهستان خرمدشت از یک ماه و نیم پیش شروع شده که کار با جدیت در حال انجام است جا دارد سر ریز‌ها به گونه‌ای احداث شود که از خسارات احتمالی کاسته شود.

توکلی بیان داشت: چند آبنما در مسیر جاده کوهبنان به آسفیچ و بهاباد قرار گرفته جا دارد جهت رفع نقاط حادثه خیز و ابنما‌ها بررسی بیشتر صورت گیرد تا باعث روان شدن تردد وسایل نقلیه و کاهش حوادث باشیم.

رئیس ستاد بحران کوهبنان تصریح کرد: به همت نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری، اداره کل راهدای استان کرمان برای روکش آسفالت در دو فاز ۳ و ۴ جاده کوهبنان به طغرالجرد و کوهبنان به خرمدشت حدود ۴۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده و کار در حال انجام است.

فرماندار کوهبنان افزود: جا دارد شهرداری‌ها در راستای لایه روبی رودخانه‌های فصلی داخل شهر، جمع آوری نخاله‌های ساختمانی در اطراف شهر و مسیر رودخانه‌ها اقدام کنند.

در این‌جلسه مسئولین و نمایندگان شهرداری کوهبنان و کیانشهر، راه و شهرسازی، راهداری، بهداشت و درمان، شورای دهستان خرمدشت، منابع طبیعی گزارشی از روند اقدامات خود ارائه کردند.

برچسب ها: کوهبنان ، ستاد بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار