اجرای طرح جمع آوری هوشمند پسماند در تبریز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از راه اندازی طرح جمع آوری هوشمند پسماند خشک و خشکاله در این شهر خبر داد.

خانم هراتی اظهار کرد: طرح جمع آوری هوشمند پسماند با هدف جمع آوری پسماند‌های خشک و خشکاله از درب منازل شهروندان تبریزی اجرا می‌شود.

وی  تصریح کرد: بر اساس این طرح با صدور مجوز برای چند شرکت مشخص شهروندان با نصب اپلیکیشنی ویژه از کافه بازار می‌توانند با لحاظ قیمت مصوب نسبت به فروش پسماند‌های خشک و خشکاله تولیدی خود اقدام کنند.

خانم هراتی با بیان این‌که پسماند‌ها در درب منازل از شهروندان تحویل گرفته می‌شود گفت: تفکیک از مبدا هوشمند بدون مشارکت و همراهی شهروندان امکان پذیر نیست و امیدواریم شهروندان تبریزی در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: علاوه بر منازل با انعقاد تفاهم نامه مشترک با اداره کل آموزش و پرورش در صدد اجرای این طرح در مدارس سطح شهر هستیم به طوری که به منظور تشویق دانش آموزان پسماند ۳۰ درصد فراتر از قیمت مصوب از دانش آموزان در مدارس خریداری خواهد شد.

وی از شهروندان به عنوان همیاران محیط زیست نام برد و افزود: هر میزان کاربران بیشتری در این طرح مشارکت داشته باشند می‌توان به سمت مدیریت واقعی پسماند‌ها و تلاش برای حفظ و صیانت از محیط زیست گام برداشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار