امام جمعه فهرج خواستار احداث راه آهن چابهار_فهرج شد

امام جمعه فهرج گفت: مطالعات اتصال راه آهن فهرج چابهار انجام شده، اما متاسفانه رها شده است.

حجت الاسلام رضا آقاملائی با اشاره به احداث خط آهن چابهار_زاهدان  گفت: راه آهن چابهار زاهدان نزدیک مرز است. این خط ریلی از نظر پدافند غیرعامل ممکن است در شرایط بحرانی غیرقابل استفاده شود و نشود در شرایط بحرانی از آن استفاده کرد. 

وی در ادامه بر راه اندازی و احداث خط آهن فهرج_ چابهار تاکید کرد و گفت: نه تنها بخاطر استان کرمان و سیستان بلوچستان بلکه بخاطر کشور راه اندازی آن لازم و ضروری است و در شرایط بحرانی نباید ارتباط بندر چابهار با مرکز کشور قطع شود.

آقاملائی  گفت: بندر چابهار یکی از بنادر مهم کشور است که به اقیانوس راه دارد، و در پدافند غیرعامل مهمترین گزینه اتصال راه آهن چابهار به فهرج است.

وی تصریح کرد: اتصال راه آهن چابهار فهرج هم فاصله را با مرکز کشور کم می‌کند و هم در شرایط بحرانی کوتاه‌ترین و امن‌ترین مسیر است.

امام جمعه فهرج تاکید کرد: از مسئولین کشوری و ملی می‌خواهیم در پروژه‌های ملی احداث راه آهن چابهار فهرج را پیگیری و آن را احداث کنند.

وی همچنین با اشاره به عملیات طوفان الاقصی گفت: گردان‌های عزت الدین قسام دیوار‌های آهنین را شکستند و به سرعت به سمت سرزمین‌های اشغالی حمله کردند و اگر اسرائیل به جنایات خودش ادامه دهد جبهه‌های جدیدی علیه اسرائیل گشوده خواهد شد.

وی بیان کرد: آمریکا در کنار رژیم صهیونیستی درحال کشتار مردم بی دفاع غزه است.

امام جمعه فهرج به ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران است و امروز مقابله با آن جهاد هوشمندانه و همه جانبه می‌طلبد. جوانان، کار گزاران جوان، مدیران جوان و اندیشمندان جوان و فعالان جوان باید در میدان‌های فرهنگی باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت قرار دهند و ایران عزیز را الگوی نظام پیشرفته اسلامی بسازند.

وی همچنین از حضور پرشور جوانان و اقشار مختلف مردم در نماز جمعه این هفته تشکر و قدردانی کرد.

برچسب ها: خط آهن ، کشتار مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار