خانه فرهنگ بیرجند افتتاح شد

خانه فرهنگ بیرجند با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

خانه فرهنگ بیرجند امروز با حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قناعت استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر استان به بهره‌بردری رسید.

عملیات اجرایی ساخت خانه فرهنگ استان از سال ۹۰ آغاز شده و مساحت این طرح ۲ هزار مترمربع در ۴ طبقه است.

پس از ۱۲ سال در دولت سیزدهم با اعتباری که در دور اول سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اختصاص یافت، این طرح تکمیل و افتتاح شد.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز برای بازدید و افتتاح چند طرح، حضور در برنامه‌های مختلف به مناسبت هفته فرهنگی خراسان جنوبی وارد بیرجند شد و در آغاز این سفر دو روزه از طرح نیمه تمام تالار بزرگ شهر بیرجند که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۰ شروع شده و هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بازدید کرد.

حضور در نشست هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان، دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان حوزه قرآن و مسجد، بازدید از نمایشگاه هفته فرهنگی استان و شرکت در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی خراسان جنوبی از دیگر برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین روز این سفر دو روزه بود.

همچنین دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، بازدید از موزه شهید رئوفی‌فرد، بازدید از نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمندان استان و حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان از برنامه‌های اسماعیلی در دومین روز سفر به بیرجند است.

تحقق بخشی از اعتبارات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی

فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در مراسم افتتاح خانه فرهنگ استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیرجند برگزار شد، گفت: طرح‌های فرهنگی نیمه تمام استان در ۸ شهرستان قاینات، سربیشه، نهبندان، بیرجند، خوسف، طبس، بشرویه و سرایان است که قدمت آن‌ها به سال ۸۴ برمی‌گردد.


بیشتر بخوانید


او افزود: پایین‌ترین پیشرفت فیزیکی مربوط به طرح تالار شهر در بیرجند با ۷ درصد و بالاترین پیشرفت فیزیکی مربوط به طرح مجتمع فرهنگی سربیشه با ۷۵ درصد پیشرفت است.

فرخنده با اشاره به اهتمام ویژه دولت سیزدهم به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام گفت: در سفر اول رئیس جمهور به استان ۵۵ میلیارد تومان مصوب و بخشی از آن محقق شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز خانه فرهنگ بیرجند با ۲ هزار مترمربع زیربنا به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز شده که با اعتباری که در دور اول سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافت تکمیل شده است.

او با اشاره به اینکه نهضتی در حوزه ساخت طرح‌های فرهنگی در استان شکل گرفته است، عنوان کرد: سالن پلاتوی نهبندان و مجتمع فرهنگی سرایان و بشرویه نیز از محل اعتبار سفر اول رئیس جمهور به استان در حال اجرا است.

فرخنده تصریح کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان نیز اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های فرهنگی استان مصوب شد که طی ۲ سال باید تخصیص یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار