افزایش تجهیزات حفاظتی برای حفاظت از عرصه‌های ملی اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: تجهیزات حفاظتی برای حفاظت از عرصه‌های ملی استان با تامین اعتبار افزایش یافت.

محمود قلی‌زاده با بیان اینکه تجهیزات حفاظتی منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزایش می‌یابد، اظهار کرد: عرصه‌های ملی علاوه بر بازدید و گشت‌های مستمر ۹۵ مأمور یگان، به‌وسیله ۲ دستگاه پهپاد و دوربین‌های دارای زوم بالا کنترل می‌شود.

او افزود: در حال حاضر ۲ دستگاه پهباد برای حفاظت از منابع طبیعی به‌ویژه در مناطق سخت‌گذر استفاده می‌شود که هرگونه تغییر در جنگل‌ها و مراتع با تصاویر قبلی مقایسه شده و عوامل دخیل در تضییع این سرمایه ملی مورد پیگرد قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: دوربین‌های دیجیتال در مکان‌های خاص نیز تعبیه شده که می‌تواند شعاع ۳۰ کیلومتری اطراف خود را رصد و پایش و حتی پلاک خودروی قاچاقچیان و تخریب‌گران طبیعت را با کیفیت بسیار خوب ثبت و ضبط کند.

قلی‌زاده ادامه داد: در عین حال برای حفاظت از منابع طبیعی نصب و خرید ۱۵ دستگاه دوربین هوشمند پیشنهاد شده که به محض اختصاص در نقاط مختلف مراتع استان تعبیه خواهد شد.

او خواستار مشارکت شهروندان در حفاظت از منابع طبیعی استان شد و افزود: ضروری است حفاظت به ویژه در حوزه‌های جنگلی تشدید شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.