رفع تصرف ۹۸ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی در سیرجان

دادستان سیرجان گفت: با دستور دادستانی، حصار کشی غیر مجاز ۹۸ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی در روستای امیرآباد به ارزش ۷۲ ریال قلع و قمع شد.

 مجتبی قدیمی گفت: در پی گزارشات واصله از سوی اداره جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان و با هدف اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، مستحدثات ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای امیرآباد سوخک با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان سیرجان رفع تصرف شد.

وی از مردم خواست پیش از هر گونه ساخت و ساز، مجوز‌های مورد نیاز را از دستگاه‌های مربوطه دریافت کرده و از ساخت بنا در زمین‌های کشاورزی خودداری کنند.

 این مقام قضایی به افرادی که نسبت به دریافت مجوز‌های ساخت و ساز اقدام نکنند، هشدار داد و گفت: در اجرای احکام قلع و قمع بنا‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی، باغی و منابع طبیعی هیچ گونه مسامحه‌ای وجود ندارد و با افراد متخلف به صورت قاطع و بدون مماشات برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان ضمن تشکر از تلاش‌های رئیس جدید اداره جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان برای جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی بر لزوم مشارکت همگانی در جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و ملی تاکید کرد.

وی افزود: حفاظت از عرصه‌های طبیعی و کشاورزی و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری، وظیفه همه ما است و بایستی مردم برای مشارکت درحفظ اراضی کشاورزی پیشتاز باشند.

 قدیمی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تغییر کاربری غیر مجاز کشاورزی و  یا تخریب و دخل و تصرف در اراضی ملی، مراتب را به ادارات مربوطه و یا از طریق پیام رسان‌های سروش یا ایتا به شماره۰۹۱۳۹۹۰۱۶۸۰ دبیرخانه کمیته صیانت از حقوق عامه این دادستانی اطلاع دهند. 

او افزود: همچنین سامانه ۱۳۱ سازمان امور اراضی کشور نیز آماده دریافت گزارش‌های مردمی برای حفاظت از اراضی کشاورزی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.