خراسان رضوی ۹۳ طرح بهداشتی در حال ساخت دارد

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اکنون ۹۳ طرح بهداشتی به منظور توسعه زیرساخت‌های شبکه بهداشت در مشهد و سایر شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی در حال احداث است.

دکتر علیرضا مسلم گفت: این طرحهای بهداشتی با زیربنای ۳۸ هزار و ۴۱۵ متر مربع در حال ساخت و ساز هستند که ۱۴ مورد آنها از پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد برخوردارند.

وی ادامه داد: از این تعداد طرح بهداشتی، ۲۸ پروژه در محدوده مراکز بهداشت شماره یک،۲، سه، چهار، پنج و ثامن مشهد و ۶۵ پروژه در سایر شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال اجراست.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر احداث مرکز بهداشت باخرز پیشرفت ۹۵ درصدی، مرکز بهداشت کاشمر پیشرفت ۸۸ درصدی، ستاد مرکز بهداشت شهرستانهای خواف و کلات به ترتیب با ۸۰ و ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی، مرکز خدمات سلامت فریمان با ۹۵ درصد پیشرفت و گلمکان با ۹۴ درصد از جمله مهمترین طرحهای بهداشتی این دانشگاه هستند که بزودی عملیات اجرایی آنها پایان می‌یابد.

وی عنوان کرد: ۳۷ خانه بهداشت و ۲۰ مرکز جامع سلامت در راستای افزایش کمی و کیفی خدمات بهداشتی و سلامت به مردم در حال ساخت هستند.

دکتر مسلم با تأکید بر اینکه افزایش بهره‌وری با استفاده از روش‌های نوین مدیریتی باید در دستور کار مدیران شبکه های بهداشت و درمان قرار گیرد، افزود: در راستای ارایه خدمات مطلوب‌به عموم مردم، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و برنامه‌ریزی درست منابع موجود به منظور دستیابی به استقلال مالی کافی شبکه‌های بهداشت و درمان مورد تاکید است.

وی ادامه داد: معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد طبق ضوابط قانونی و بنا بر وظیفه ذاتی خود در راستای خدمات رسانی به نقاط کم برخوردار از شبکه‌های بهداشت و درمان زیر پوشش حمایت می‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان برعهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده پزشکی تربت‌جام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.