سوگند وفاداری به روسیه توسط نیرو‌های اوکراینی

اولین گردان از نیرو‌های اوکراینی که اسیران جنگی سابق روسیه بودند بطور داوطلبانه برای این کشور سوگند وفاداری یاد کردند.

 اعضای گردان بوگدان خملنیتسکی، اولین واحد متشکل از اسیران جنگی سابق اوکراین، سوگند وفاداری به روسیه یاد کردند.

براساس گزارش ریانووستی، این گردان در اواخر مهرماه در تشکیلات رزمی تاکتیکی عملیاتی روسی کاسکاد شروع به خدمت کرد. در فوریه گذشته، منابع روسی از تشکیل این گردان از میان پرسنل نظامی سابق نیرو‌های اوکراینی که تمایل خود را برای جنگ در کنار روسیه اعلام کردند، گزارش دادند.

سوگند وفاداری آن‌ها به این شرح بود: «من به وفاداری خود را به میهنم فدراسیون روسیه سوگند یاد می‌کنم. سوگند یاد می‌کنم که بطور مقدس به قانون اساسی فدراسیون روسیه و به شدت به الزامات مقررات نظامی و دستورات فرماندهان و مافوق پایبند باشم. سوگند یاد می‌کنم که وظیفه نظامی خود را به درستی انجام دهم و شجاعانه از آزادی، استقلال و نظم قانون اساسی روسیه و مردم آن دفاع کنم.» 

آندری تیشچنکو، فرمانده این گردان گفت که او و اعضای گردانش پس از ادای سوگند، پس از گذراندن دوره آموزشی شامل انواع تیراندازی و برخی تمرینات دیگر به خط مقدم خواهند رفت. اعضای گردان تایید کردند که برای رهایی کشورشان از سلطه گروه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مبارزه خواهند کرد. آن‌ها همچنین تاکید کردند که روس‌ها و اوکراینی‌ها یک ملت هستند.

ولادیسلاو کووالنکو، یکی از اعضای این گردان، گفت: «ما به مردم اوکراین، که در حال حاضر توسط رژیم جنایتکار کی یف گروگان گرفته شده اند، خیانت نکردیم. ما با مردم روسیه وفاداری می‌کنیم، اما بدون خیانت به مردم اوکراین همیشه خواهیم ماند. ما برادر هستیم. ما یک مردم هستیم و هیچ تفاوتی بین ما وجود ندارد: ما ایمان و مذهب یکسان داریم و سنت‌های مشابهی داریم. مردم اوکراین و روسیه یک ملت هستند.»

فرمانده این گردان ژیش از این اعلام کرده بود که اعضای آن با در نظر گرفتن شرایط اخلاقی و جسمی انتخاب شده اند. او همچنین تأیید کرد که نیرو‌های اوکراینی مرتکب هیچ جنایت نظامی یا جنایی نشده است. به گفته وی، قرارداد‌هایی با داوطلبان در چارچوب شرایط عمومی مصوب در ارتش روسیه منعقد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۶ آبان ۱۴۰۲
از اوکراینیای سر فروخته بعیده
آخرین اخبار