امام جمعه کرمان:

نظام مهندسی کشاورزی علم وتجربه را به کشاورزی استان وارد کند

امام جمعه کرمان گفت: نظام مهندسی کشاورزی به عنوان کانون فارغ التحصیلان دانشگاهی باید علم وتجربه را به کشاورزی استان وارد کند.

حجه الاسلام علیدادی سلیمانی در دیدار با مجموعه شورای مرکزی نظام مهندسی کشاورزی استان کرمان، گفت: وجود چهره‌های علمی و تحصیل کرده و با تجربه در شورای نظام مهندسی کشاورزی استان می‌تواند منشاء خیر و برکات برای استان باشد.

وی افزود: دو نکته بسیار مهم در تمامی موارد چه محور‌های سیاسی یا فرهنگی و چه کشاورزی توجه به دو مسئله واقعیات و آرمان گرایی هر مجموعه می‌باشد که این دو مکمل یکدیگرند و برای پیشرفت و رسیدن به بهره وری مطلوب نیاز است و گروهی موفق خواهد شد که به واقعیت‌های بخش توجه کرده و در راستای آن تلاش کند وآن‌ها را به سمت آرمان‌های مدنظر سوق دهد.

وی تصریح کرد: واقعیت بخش کشاورزی منابع اصلی و طبیعی آن مثل آب و خاک و هوا هستند و تولید در آن‌ها معنا ندارد و باید توجه ویژه شود که این عوامل طبیعی حفظ شوند.

علیدادی تاکید کرد: در کشاورزی استان سه چیز بصورت کمرنگ دیده شده است، علم در خدمت کشاورزی، تجربه در کشاورزی و استفاده از دستاورد‌های بشر در حوزه کشاورزی که سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید ورود پیدا کند و نقش خود ا پررنگ کند تا بعنوان متخصص بخش کشاورزی علم و تجربه و دستاورد‌های بشری را به بخش کشاورزی توصیه کرده و  تحول جدی در بخش کشاورزی بوجود آید.

در این ملاقات رئیس سازمان نظام مهندس استان ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های درحال انجام در سازمان استان خواستار توجه ویژه به سازمان نظام مهندسی استان در خصوص ایجاد بستر مناسب برای اشتغال فارغ التحصیلان شد.

محمدی نژاد عضو شورا و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه باهنر کرمان گفت: با توجه به ضرورت افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی سیاست‌های نظام مهندسی می‌تواند بسیار موثر و کارساز باشد.

وی افزود: با توجه به انتخاب یک عضو شورای نظام مهندسی استان در شورای نظام مهندسی کشور می‌تواند بعنوان یه اتفاق مثبت و تاثیر گذار در شورای نظام مهندسی کشور باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار