مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات وزارت نیرو:

سیستم‌های اطلاعات مکانی برای مدیریت تاسیسات حیاتی وزارت نیرو ضروری است

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت نیرو گفت: تاسیسات حیاتی بزرگی در وزارت نیرو وجود دارد که برای مدیریت هرچه بهتر آن نیازمند بهره‌گیری از سیستم‌های اطلاعات مکانی هستیم.

آزرم دهستانی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت نیرو در نشست تخصصی سیستم اطلاعات مکانی «جی. آی. اس» در صنعت آب و برق کشور گفت: توجه به مکان محور بودن خدمات ارائه شده از سوی وزارت نیرو، حکمرانی آب و مدیریت برق و استفاده از فناوری‌های اطلاعات مکانی بسیار ضروری است.

وی اضافه کرد: در حوزه مدیریت دارایی، هوشمند سازی سیستم‌های اطلاعاتی، تقویت داشبورد‌های مدیریتی نیاز به استفاده از سیستم اطلاعات مکانی است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت نیرو گفت: اطلاعات مکانی در مدیریت هر چه قوی‌تر بحران و مخاطرات، مدیریت ریسک، سوانح و آسیب پذیری‌ها و نیز تحلیل مخاطرات و ریسک بسیار اثرگذار است.

دهستانی افزود: مدیریت تنش آبی، مدل سازی شبکه، ردیابی مشترکان پرمصرف، بررسی بهبود و توسعه پیشرفت طرح‌ها در بخش آب و برق، بهبود نگهداری و تعمیرات و افزایش کارایی تاسیسات، بهینه سازی طراحی و ایجاد شبکه‌های هندسی از دیگر کاربرد‌های سیستم اطلاعات مکانی است.

وی ادامه داد: برنامه عملیاتی وزارت نیرو در حوزه سیستم‌های اطلاعات مکانی تدوین شده است و طبق این برنامه تا سال ۱۴۰۴ به رصدخانه مکان محور صنعت آب و برق دست خواهیم یافت که هوشمندسازی تحلیل ها، سرویس‌های مکانی، تحلیل مخاطرات، مدیریت بحران و داشبورد‌های مکان محور را به دنبال خواهد داشت.

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: از سال‌های گذشته مدل ارتباط داده‌ها و سرویس‌های مکانی در این شرکت مورد توجه قرار گرفته و اقدامات ویژه‌ای در این خصوص صورت پذیرفته است.

غلامرضا کلایی افزود: در این حوزه، دسترسی پذیری اطلاعات مکانی، ثبت و به روز نگه داشتن اطلاعات و لایه‌های مکانی در زیرساخت سیستم اطلاعات مکانی، سامانه‌های تحلیل اطلاعات مکانی و مکان‌مند کردن سامانه‌های جامع شرکت از جمله مهمترین اقدامات است.

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بسیار مهم سامانه جامع اطلاعات مکانی شرکت آب و فاضلاب مشهد، موضوع تحلیل پارامتر‌های هیدرولیکی (فشار، دبی و جهت جریان) به صورت برخط و با آخرین اطلاعات ثبت شده در شبکه توزیع آب است.

در حاشیه نشست تخصصی جی. آی. اس در صنعت آب و برق کشور، تفاهم‌نامه همکاری و تبادل اطلاعات مکانی بین شرکت‌های آب و فاضلاب مشهد، آب منطقه‌ای خراسان رضوی، توزیع نیروی برق مشهد و برق منطقه‌ای خراسان به امضا رسید و همچنین از کارشناسان دفاتر جی. آی. اس و فناوری اطلاعات شرکت‌های مادر تخصصی مربوطه قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار