افتتاح مدرسه دوازده کلاسه در کرمان

مدرسه دوازده کلاسه برای تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی در سیرجان افتتاح شد.

دبستان دخترانه ۱۲ کلاسه پیامبر اعظم (ص) با زیر بنای یک‌ هزار و ۲۸۶ متر مربع در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و سفیران نروژ و اسپانیا در سیرجان افتتاح شد.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت :بیش از ۳۴ هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در مدارس استان در حال تحصیل هستند و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان اتباع خارجی در ایران یک مسأله مهم، حساس و حیاتی است که نیازمند توجه دستگاه‌های مرتبط است.

وی افزود: تربیت دانش‌آموزان در تراز جمهوری اسلامی بر اساس ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش استان کرمان قرار دارد.

سعید زندوکیلی، معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس کرمان بیان کرد: در هفته دولت و بازگشایی مدارس چند پروژه آموزشی در سطح استان کرمان به بهره‌برداری رسیده و امروز این پروژه ۱۲ کلاسه که با مشارکت خیرین و نوسازی مدارس کرمان ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: این پروژه در دو طبقه و به متراژ هزار و ۲۸۰ مترمربع توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده و یک باب سرویس بهداشتی ۸ چشمه‌ای و آبخوری و ساخت موتورخانه به متراژ ۴۰ مترمربع و ۴۵۰ مترمربع حصارکشی که توسط اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان ساخته شده است.

علاوه‌براین مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه ساحت زیستی و فضا مهمترین ساحت سند تحول بنیادین است بر همکاری سازمان‌های جهانی مختلف در ساخت مدارس برای تحصیل دانش‌آموزان تبعه خارجی در استان کرمان تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار