نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی در مهاباد

اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی مهاباد در نشستی مراقبت از مادران باردار در فصل سرما، راهکار‌های پیشگیری از اختلالات روانی و بازرسی از فروشگاه‌های عرضه موادغذایی را بررسی کردند.

کریم علیزاده آذر رئیس مرکز بهداشت مهاباد در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی مهاباد گفت: استخراج لیست مادران باردار با تاریخ تقریبی زایمان آن‌ها و ارسال این لیست به فرمانداری، بخشداری‌ها و شورا‌ها و دهیاران باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: در صورت بروز هرگونه اتفاق و احتمال رخدادی برای مادران باردار در قدم اول، بهورز خانه بهداشت باید آن را اطلاع رسانی و به مرکز جامع سلامت زیر پوشش آن منطقه اعلام کند و ماما و پزشک منطقه هم بلافاصله باید هماهنگی‌های لازم را با رئیس بخش زایمان بیمارستان و فوریت‌های ۱۱۵ در خصوص اعزام تیم مربوطه به روستای مورد نظر انجام دهد.

صادق امیری مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد هم در این نشست گفت: برای پیشگیری از اختلالات روانی فرزندان مشاوره رایگان به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

وی از شهروندان خواست در صورتیکه در هریک از اعضای خانواده یک سری اختلالات روانی مشاهده کردند به خانه‌های بهداشت که در دورترین روستا‌های تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان هستند و پایگاه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه کنند و در خصوص علایمی که دارند با همکاران ما در میان بگذارند که اگر بموقع مراجعه شود از تشدید آن علایم جلوگیری می‌شود.

ارائه راهکار‌های پیشگیری ازبیماری‌های فصلی، ساماندهی سگ‌های بلاصاحب، بازرسی از فروشگاه‌های موادغذایی، نظارت برکیفیت آب آشامیدنی شهر و تغذیه مدارس و استفاده از ظرفیت‌های رسانه ملی برای اطلاع رسانی وآگاهی بخشی به خانواده ها، از موضوع‌های مطرح شده در این نشست بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.