افزایش ۴۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان اردبیل

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: امسال کشف انواع مخدر در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال در مجموع ۴۲ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ کمال نوجوان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل کشف شده است.

او اظهار کرد: تریاک، گل، هروئین و شیشه به ترتیب بیشترین فراوانی کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل در این مدت است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل اضافه کرد: شاید عده‌ای تصور کنند که فعالیت پلیس بیشتر شده و این موفقیت به دست آمده، اما قبل از هر چیز باید قبول کرد که افزایش کشفیات مواد مخدر زنگ خطری است که باید جدی گرفته شود.

سرهنگ نوجوان بیان کرد: امسال دستگیری قاچاقچی مواد مخدر، حمل کننده، توزیع کننده، نگهدارنده و معتادان در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد افزایش داشته است.

او اضافه کرد: دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در این استان نیز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با بیان اینکه امسال تاکنون ۱۱ باند قاچاق و توزیع کننده مواد مخدر در استان اردبیل شناسایی و متلاشی شده است، ادامه داد: در سال جاری دستگیری معتادان متجاهر در استان نیز ۴۵۱ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ نوجوان پیشگیری و مبارزه با عرضه را ۲ رویکرد مهم پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل عنوان کرد و گفت: تلاش برای آگاه سازی جوامع هدف مانند دانش آموزان و دانشجویان، برپایی نمایشگاه آگاه سازی پیشگیری از اعتیاد و راه اندازی دفتر مشاوره تخصصی را از جمله اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در حوزه پیشگیری است.

او تلاش برای ارتباط بیش از پیش با هموطنان و دریافت گزارش‌های مردمی و ارائه مشاوره رایگان در مرکز مشاوره تخصصی و پیشگیری از اعتیاد پلیس را از اولویت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ذکر کرد و افزود: مردم و خانواده‌ها می‌توانند به طور حضوری و یا تماس با شماره تلفن ۲۱۸۲۱۳۶۰ از خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره تخصصی و پیشگیری از اعتیاد پلیس بهره‌مند شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل اظهار کرد: در راستای مبارزه با عرضه مواد مخدر نیز پلیس طرح‌های مختلف و ومتنوعی را در طول سال اجرا می‌کنند که پایش محور‌های مواصلاتی استان با هدف کشف مواد مخدر قبل از قرار گرفتن در چرخه توزیع و تشدید برخورد با خرده فروشان و معتادان متجاهر در قالب "طرح آرامش در شهر" از جمله آن‌ها است.

سرهنگ نوجوان بیان کرد: دارو‌های عرضه شده با عنوان قرص لاغری در باشگاه‌های ورزشی و آرایشگاه‌های زنانه مواد مخدر بوده و اعتیادآور هستند.

او با بیان این که اعتیاد سرمنشاء بسیاری از جرایم است، اضافه کرد: بیشتر زندانیان در کشور و استان اردبیل مستقیما به علت مواد مخدر زندانی هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل آسیب‌های فردی، اجتماعی و اقتصادی را از جمله عواقب اعتیاد به مواد مخدر عنوان کرد و افزود: اعتیاد باعث افسردگی، کاهش میل جنسی، اختلالات روانی شدید از دست دادن زیبایی و کاهش وزن افراد مبتلا، انواع بیماری‌های قلبی و ریوی، خشونت در خانواده، افزایش طلاق، سرقت، تجاوز و قتل در جامعه می‌شود.

سرهنگ نوجوان نقش خانواده و والدین را در گرفتار نشدن جوانان در دام اعتیاد بسیار مهم دانست و ادامه داد: باید مضرات استفاده از مواد مخدر برای جوانان به صورت منطقی و دوستانه گفته شود و الگو‌های خوبی برای آن‌ها معرفی گردد.

او گفت: افزایش آگاهی خانواده، ایجاد فضای صمیمی در محیط خانه، تشویق جوانان و نوجوانان در کار‌های مثبت، تقویت اعتماد به نفس افراد به ویژه جوانان و نوجوانان، تحمیل نکردن عقاید و افکار به آنها، دوری از دوستان ناباب، رفتار محبت آمیز با آن‌ها و پر کردن اوقات فراغت آن‌ها نقش مهمی در پیشگیری و گرفتار نشدن افراد در دام این افیون خانمان برانداز دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل افزود: پیشگیری بهتر از درمان است و پلیس به تنهایی قادر نخواهد بود این معضل اجتماعی را ریشه‌کن کند، برای همین همه آحاد مردم و دستگاه‌ها باید در این مورد احساس مسئولیت کنند تا بتوان بر این مشکل در جامعه غلبه کرد.

سرهنگ نوجوان تصریح کرد: پلیس با تمامی ناهنجاری‌ها بویژه با قاچاقچیان مواد مخدر بدون اغماض برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

او با قدردانی از همکاری مردم با پلیس، بیان کرد: مردم می‌توانند هر گونه موارد مشکوک و اخبار و اطلاعات در این مورد را با شماره تلفن‌های ۱۱۰ و ۱۳۰ به پلیس اطلاع دهند و همچنین هر گونه انتقادات و پیشنهادات خود را با شماره تلفن ۱۹۷ گزارش کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.