تحقق ۳۵۰ میلیارد ریالی اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری

۳۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات علمی سفر رئیس‌جمهور به استان چهارمحال و بختیاری محقق شد.

اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبارات مصوب برای پارک علم و فناوری در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان ۳۵۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.

وی افزود: سهم پارک علم و فناوری از مصوبات سفر رئیس‌جهور به استان اجرای سه طرح بود که تاکنون نیمی از این مصوبات اجرا شده و چنانچه اعتبارات سال ۱۴۰۲ نیز اختصاص یابد میزان پیشرفت مصوبات به بیش از ۸۰ درصد می‌رسد.


بیشتر بخوانید


پیرعلی ادامه داد: تامین فضا برای پارک علم و فناوری، آماده‌سازی و ایجاد زیرساخت اراضی قابل واگذاری به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و احداث و تجهیز مرکز نوآوری و بیوتکنولوژی که شامل فضای تولیدی و آزمایشگاهی است از مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور به استان به شمار می‌رود که در دست اجراست.

وی با اشاره به تدوین بسته پیشنهادی این نهاد برای سفر دوم رئیس‌جمهور، اضافه کرد: برای تکمیل فضای اتاق تمیز (کلین روم) آزمایشگاهی که شامل تولید محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی است، نیازمند اعتبار هستیم که امید می‌رود در سفر دوم رییس‌جمهور مصوب شود.

پیرعلی ادامه داد: تامین فضای شش هزار متری برای شرکت‌های IT و ICT و تامین فضا برای ایجاد مرکز کشت بافت گیاهی دو نیازمندی و پیشنهاد دیگر پارک علم و فناوری استان به شمار می‌رود.

وی گفت: چالش دیگر این حوزه نبود بازار مناسب برای فروش محصولات تجاری شرکت‌های دانش‌بنیان است که پیشنهاد می‌شود در این خصوص شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت و با ترک تشریقات و بدون مناقصه محصولات این شرکت‌ها را خریداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار