تحویل نخستین واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در قصرشیرین و گیلانغرب

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت : نخستین واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در شهر‌های قصرشیرین و گیلانغرب تحویل متقاضیان داده شد.

شمس الله خدادادی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت : هم اینک ۳۳ واحد طرح نهضت ملی مسکن در قالب گروه ساخت در گیلانغرب و ۲۰ واحد دیگر در قصرشیرین در حال اجراست که از این تعداد هم اکنون ۱۰ واحد ساخته شده و پس از تکمیل متقاضیان در آن مستقر شده اند.

وی افزود: این در حالی است که زمان ساخت واحد‌های مسکونی در این طرح ۲۴ ماه تعیین شده و این واحد‌ها در کمتر از یک سال احداث و متقاضیان در آن در حال زندگی هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در بیشتر شهر‌های استان مساله تامین زمین متناسب با تعداد ثبت نام کنندگان اتفاق افتاده و در دست اقدام و پیگری است یادآور شد: در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر اجرای این طرح برعهده بنیاد مسکن است.

خدادادی افزود: هم اکنون ۱۰ هزار و ۸۴۰ واحد در قالب گروه‌های ساخت و پروژه‌های بنیاد ساخت در کل استان در حال کار آماده سازی و ساخت و ساز است که از این تعداد چهار هزار و ۸۵۲ واحد آن توسط بنیاد مسکن در ۱۲ شهر در حال انجام و مابقی توسط گروه‌های ساخت در حال اجرا است.

وی یادآور شد: در قالب گروه‌های ساخت زمین‌هایی که تامین و آماده سازی شده است پس از قرعه کشی متقاضیان و قطعات آن به آن‌ها واگذار می‌شود که در برخی شهرستان‌ها هر پلاک به مساحت ۲۰۰ متر مربع به ۲ نفر و در برخی شهرستان‌ها نیز به یک متقاضی واگذار می‌شود که هم اکنون در قصرشیرین به یک نفر و در سنقر هر پلاک به ۲ نفر و در شهر کرمانشاه نیز هر پلاک به مساحت ۴۰۰ متر مربع به ۶ نفر واگذار می‌شود.

خدادادی ادامه داد: بنیاد مسکن اگرچه عمده فعالیتش در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر است، ولی در شهر کرمانشاه نیز به کمک راه و شهرسازی آمده و در قالب پروژه سراج فعالیت دارد که شامل سه هزار و ۵۰۰ واحد شروع و وارد فاز عملیاتی شده است که به تناسب، تامین زمین آن گسترش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هم اکنون از مجموع متقاضیان، پنج هزار و ۹۸۸ واحد به صورت گروه ساخت افزود: در پروژه‌های گروه ساخت نیز زمین‌ها تفکیک و پس از قرعه کشی تحویل متقاضیان داده می‌شود که در همین راستا در بحث صدور پروانه، تهیه نقشه و پرداخت تسهیلات نیز به متقاضیان کمک‌های لازم ارایه و متقاضیان در بحث ساخت و ساز ورود پیدا می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه طرح ساخت و ساز‌های گروه ساخت را بسیار موفق‌تر از طرح بنیاد ساخت عنوان کرد و گفت: در طرح نهضت ملی مسکن اگر بخواهیم موفق عمل کنیم باید مشارکت مردم را در ساخت و ساز بیشتر کنیم که یکی از راهکار‌های آن اجرای طرح گروه ساخت و واگذاری ساخت و ساز به خود متقاضیان است.

وی با بیان اینکه مشارکت مستقیم مردم در ساخت و ساز می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد اظهار کرد: از دیگر مزایای این طرح تهیه مصالح، انتخاب پیمانکار و نقشه متناسب با سلیقه خود متقاضی است که موجب می‌شود ابتکار عمل نیز دست خود فرد باشد و بنیاد تنها نظارت را با همکاری نظام مهندسی انجام می‌دهد.

خدادادی افزود: هم اکنون در کل استان در مجموع برای حدود ۱۰ هزار واحد از جمله در شهر‌های اسلام آباد غرب، روانسر و سرپل ذهاب و بخشی از جوانرود با کمبود زمین مواجه هستیم که در جوانردو برای ۲ هزار واحد در سرپل ذهاب برای سه هزار متقاضی، اسلام آباد سه هزار واحد و روانسر هزار و ۵۰۰ واحد است که روند تهیه زمین در راه و شهرسازی در حال طی شدن است .

برچسب ها: بنیادمسکن ، مسکن مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آراد
۱۱:۵۱ ۱۱ فروردين ۱۴۰۳
با سلام
ما سال 98 برای مسکن ملی گیلانغرب ثبت نام کردیم برای اون من تمام طلاهامو فروختم و اونا رو از دست دادم الانم خیلی گرون شده.

اما الان چند ساله که گذشته و نیمه ساخته اونا رو ول کردن.
کسیم نیست پیگیری کنه ما باید چیکار کنیم
روز به روز مصالح گرانتر میشه و برای ما هزینه زیادی بر میداره.