کنگره‌ای به یاد ۴۰ شهید دانشجو معلم در خراسان جنوبی

رئیس پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: کنگره ۴۰ دانشجو معلم خراسان جنوبی ۲۲ آبان در حسینیه جماران برگزار می‌شود.

 حجت الاسلام  اکبری مطلق رئیس پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در نشست خبری با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو- معلم در خراسان جنوبی گفت: این کنگره به یاد ۴۰ شهید دانشجو معلم خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

او افزود: ۱۷ نفر از این شهدا، دانشجو معلمان دانشسرای فردوس بوده‌اند که در یک روز به طور دسته جمعی تصمیم به حضور در جبهه‌های دفاع از کشور و انقلاب کردند و در نهایت در دانشگاه شهادت فارغ‌التحصیل شدند.

اکبری مطلق با بیان اینکه بسیاری از مهمانان کشوری، در این کنگره حضور خواهند داشت، بیان کرد: کنگره و یادواره‌های دانشجویان متعددی در کشور برگزار می‌شود، ولی کنگره ویژه شهدای دانشجو معلم برای اولین بار در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

رئیس پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ادامه داد: مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان کشور، مشاور ریاست دانشگاه فرهنگیان کشور، و.. مهمان این کنگره خواهند کرد.

او عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان استان گلستان و مازندران نیز برای حضور در این کنگره اعلام آمادگی کرده‌اند و استان گلستان بعد از خراسان جنوبی برگزار کننده کنگره دانشجو- معلمان خواهد بود.

جواد اکبری مطلق اظهار کرد: ۶۰ دانشجو- معلم از خارج از استان مهمان این کنگره خواهند بود و در دانشگاه فرهنگیان بیرجند نیز صبح روز برگزاری کنگره کلاس‌های درس تعطیل خواهد بود تا دانشجویان بتوانند از این مراسم معنوی استفاده لازم را ببرند.

رئیس پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای برپایی این کنگره دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در پردیس‌های مختلف از مدت‌ها قبل تلاش و زحمت بسیاری را متقبل شده و در حال حاضر دو کتاب را آماده کرده‌اند که مربوط به وصایای شهدا و دست نوشته‌های شهدا و مصاحبه با خانواده‌های آنان است.

او  با تأکید بر اینکه دیدار با خانواده همه شهدای دانشجو معلمان خراسان جنوبی طی یک سال گذشته انجام شده است، یادآور شد: متأسفانه بسیاری از والدین این شهدا مرحوم شده‌اند، ولی آنانی که در قید حیات هستند به همراه خواهران و برادران دعوت به این برنامه شده‌اند.

جواد اکبری مطلق با بیان اینکه دو یادواره ویژه شهدای دانشجو معلم قبل از برگزاری کنگره برگزار کرده‌ایم، گفت: یک یادواره در فردوس و یک یادواره در قاین برپا شده است و یادواره اصلی نیز در روز ۲۲ آبان ماه در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.

رئیس پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: برای مکان برپایی کنگره مکان‌های مختلفی را در نظر گرفتیم، ولی در نهایت به واسطه فضای معنوی حسینیه جماران این مکان را برای برپایی کنگره انتخاب کردیم.

او  ادامه داد: این یادواره ویژه دانشجو معلمان است، ولی بزرگوارانی از آموزش و پرورش و برخی از دانش آموزان در این مراسم شرکت خواهند کرد و البته مردم نیز دعوت عمومی به این کنگره هستند.

اکبری مطلق یادآور شد: از ۴۰ دانشجو معلم خراسان جنوبی ۶ شهید از شهرستان فردوس، هفت نفر از شهرستان بشرویه، ۱۰ نفر از شهرستان سرایان، یک نفر از شهرستان بیرجند، چهار نفر از شهرستان طبس، چهار نفر از شهرستان سربیشه، یک نفر از خوسف و سه نفر از شهرستان زیرکوه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.