۲۷ فروند پهپاد در استان قزوین مشغول ارائه خدمات به بخش کشاورزی

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از ارائه خدمات به بخش کشاورزی توسط ۲۷ فروند پهپاد در استان خبر داد.

موسی بابایی کیا رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۲۷ فروند پهپاد  در فعالیت‌های مختلف زراعی و باغی فعالت دارند.

وی افزود: استفاده از تکنولوژی‌های نوین در سمپاشی و محلول پاشی در مزارع و باغات توسط انواع پهپاد با اپراتور‌های آموزش دیده در سطح استان قزوین اجرا می‌شود.

بابایی کیا اضافه کرد: سمپاشی برای آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز و محلول پاشی درمزارع و باغات توسط پهپاد علاوه بر صرفه جویی در میزان سم مصرفی و کاهش هزینه‌ها با افزایش سرعت و دقت عمل در عملیات داشت محصولات، کمک شایانی به سلامت انسان و دام و کاهش اثرات زیست محیطی می‌کند.

رئیس اداره مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان از سال ۱۴۰۰ با استفاده از تسهیلات بانکی از محل اعتبارات خطوط مختلف مکانیزاسیون و اعتبارات جهش تولید در دیمزار‌ها اقدام به شناسایی افراد متقاضی آموزش دیده جهت جذب و خرید انواع پهپاد برای فعالیت در مزارع و باغات کرده است.

بابایی کیا با بیان اینکه استان قزوین در حال حاضر جزو استان‌های برتر از نظر عملیات پهپاد می‌باشد، گفت: در حال حاضر این استان دارای ۲ مرکز تولید انواع پهپاد کشاورزی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.