شهروندان مراقب بست‌ها و اتصالات دودکش‌ها باشند

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز بیان کرد: بیشتر مسمومیت‌ها به‌خاطر عملکرد ناقص دودکش‌ها است که شهروندان باید مراقب بست‌ها و اتصالات آن باشند.

غفاریان گفت: با شروع فصل پاییز و زمستان شهروندان اقدام به راه اندازی بخاری‌های گازی می‌کنند که اگر به طور صحیح استفاده نکنند پیامد‌های خطرناکی برای شهروندان دارد.


وی ادامه داد: گاز طبیعی گازی است بی بو و بی‌رنگ که با تزریق ماده بودارکننده در ایستگاه‌های گاز باعث می‌شود تا ما متوجه نشت گاز و خطر آن شویم.


مدیر عامل شرکت گاز استان البرز گفت: اگر این سوخت به روش ایمن مصرف نشود مخاطراتی دارد و بیشتر مسمومیت‌ها به‌خاطر عملکرد ناقص دودکش‌ها است که شهروندان باید مراقب بست‌ها و دودکش‌ها باشند.


غفاریان مطرح کرد: نشت گاز منوکسید کربن با علائمی مانند سستی و خواب‌آلودگی شروع می‌شود که باید سریع از محل خارج شد، و حتماً باید قبل از نصب بخاری کنترل شود که مسیر دودکش باز باشد.


وی دمای مطلوب منزل را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه بیان کرد و افزود: استان البرز بیش از ۹۸۰ هزار مشترک دارد که اگر آنان دمای منزل را یک درجه کاهش دهند، باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف گاز استان می‌شود و می‌توان گاز دیگر بخش‌های مصرف‌کننده استان را تأمین کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.